Честно да кажа, не виждах защо ралито НЕ беше включено в националния шампионат
Такова е/било/ разбирането на ф по въпроса. Пък и още един шампионат в едно рали...само повече работа и разправии.
Само че, 30 дена преди преди началото на състезанието да се вземе такова решение е малко шокиращо. Но, беше шокиращо и когато обявиха, че няма да е кръг от нашия шампионат.
Друго нещо. Коментара
ПРЕКАЛЕНО завързан изглежда въпросът с бонус-точките, които ще се присъждат в националното първенство. От една страна е ясно, че това ще става единствено в състезание, което е минимум два дни. От написаното в решението на управителното тяло обаче не личи, дали допълнителният актив за класирането от първо до пето място е валидно единствено за състезанията, които са част от регионалната европейска купа.
От друга страна същата система, която бе използвана крайно неуспешно през сезон 2007 г. за българското първенство, сега се възражда с неясноти около рали България. Решението на УС на БФАС не казва и дума за това, дали бонусите ще бъдат раздадени и на финала в Боровец на 11 юли.
Да припомним, че преди три години тези бонуси бяха валидни единствено за онези от ралитата в първенството, които бяха и предварително обявени и за кръгове от регионалната Купа на ФИА за Източна Европа. Справката на RallyXpress показва, че без бонуси в шампионата тогава са били Траянови врата, Вида Рали и Твърдица. В същото време към точките на първите трима са били начислявани екстри в Стари столици.
http://www.bgnrc.info/index.php?option= ... 4&Itemid=1
Защо се бъркат ралитата от нашия шампионат с тези за регионалната купа? Регламентите, респ. точките и бонус точките се определени от ф и важат за бг шампионата. Стари столици е било с 2 етапа и затова има бонус точки. А ФИА регламентира как е точкуването за регионалните купи.
Цитат:
Г-н Георги Славейков докладва за постъпило писмо до УС на БФАС.
2.9. Писмото е от ФИА и касае новата система за точкуване която е влязла в сила на 12.03.2010 г. и касае рали шампионата както следва:
Чл 5.5.1. За всяка титла от шампионата, точки се присъждат за всяко рали, което се взема под внимание за Генералното класиране, съгласно следната система:
1-во място вместо 10т. - става 25т.
2-ро място вместо 8т. - става 18т.
3-то място вместо 6т. - става15т.
4-то място вместо 5т. - става 12т.
5-то място вместо 4т. - става 10т.
6-то място вместо 3т. - става 8т.
7-мо място вместо 2т. - става 6т.
8-мо място вместо 1т. - става 4т.
9-то място - става 2т.
10-то място - става 1т.
Като допълнение към титлите се добавят бонус точки по следната система:
7-саро3, 5-старо2, 3,2 и 1 т. за 1-во, 2-ро, 3-то,4-то и 5-то (старо 3-то) места.
Тези бонус точки се добавят към резултатите за всеки състезателен ден.Право на бонус точки има автомобил, който до края на ралито остава в закрит парк до публикуването на крайните официални резултати.
РЕШЕНИЕ ПО т.2.9. ОТ ДНЕВНИЯ РЕД
2.9.1. УС на БФАС приема наложенатаот ФИА система за точкуване.
Според мен тази система е по-добра.
От протокола разбрах, че променят т.5.5.1.
Само да не стане като преди 2 години с бонусите. Тогава показахме, че смятането ни е трудно за 20 екипажа.
Много ралита в Европа са включени в 5-6-7 шампионатa, надпревари, купи...Класирането в отделните прояви е по техните си правилници.