РАЛИ СОФИЯ-последен кръг от нац. шампионат.

Дискусия за Българския Рали Шампионат

Мнениеот P.Solberg » Чет Ное 15, 2007 16:43

Няма хомологирани гуми. Такова нещо не съществува. Може да се кара и с обикновени, в един чуждестранен форум има въпрос и там казаха, че хората в белите страни, които нямат достатъчно средства си карат с обикновени.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Мнениеот tsveti » Чет Ное 15, 2007 17:04

Гумите с шипове са забранени от закона в България и поради тази причина такива гуми не могат да бъдат използвани в рали, което се провежда на територията на държавата ни. А не защото правилника на съответното рали ги забранява.

Имам един въпрос. Има ли зимни състезателни гуми?
''Целта не е да си по-добър от другите, целта е да бъдеш по-добър от себе си.- Уилям Фокнър''. ''Лошият човек е като въглена – ако не те опари, ще те очерни''. Анахарсис
Изображение
Аватар
tsveti
 
Мнения: 730
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 17:00
Местоположение: София
Име: Цветомира Георгиева

Мнениеот damon » Чет Ное 15, 2007 17:25

Доколкото се рових из документите наистина понятието "хомологирана гума" и "хомологация на гума" съществува само в правилника за Световния шампионат. Там производителите представят хомологация на гумата показваща разни параметри като шарка и т.н. преди всяко рали.

За Европейските купи и шампионат изискването към гумите е да има въздух в тях (оттам е и забраната за мус гуми). Друго изискване няма. Забранено е използването на гуми със шипове, тия гуми са забранени и от закона в България!

Оттук нататък се прехвърляме на Приложение Ж, което регламентира технически рали колите. Единственото ограничение там за гуми е да се поставят гуми, които стават на позволените джанти (които пък са регламентирани в хомологационния фиш на колата). Имаше и някакво изискване гумите да не излизат извън калниците.

Та по тоя въпрос - това е положението. Няма проблем на рали у нас да се кара с каквито си гуми искаш стига да не са със шипове, да се събират на джантата, да са надути с въздух и да не са със шипове. Всичко друго е свободно.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот RaPiD » Чет Ное 15, 2007 18:05

Значи е можело със зимни все пак...
Аватар
RaPiD
 
Мнения: 2803
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:40
Местоположение: София
Име: Асен Иванов

Мнениеот Lubo » Чет Ное 15, 2007 19:36

Ми явно не е забранено :wink: .Реално на всякъде по света има екипажи които карат с цивилни гуми.
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Мнениеот Rally Fan » Чет Ное 15, 2007 19:46

damon написа:Та по тоя въпрос - това е положението. Няма проблем на рали у нас да се кара с каквито си гуми искаш стига да не са със шипове.....


Аз бих искал да попитам дали гумите които се използват на Монте Карло се водят гуми с шипове? Изображение
И дали не може да се използват и зимните гуми с които се кара на рали Швеция, само, че без шипове, тъй като са с много едра и висока шарка в конкретния случай за Рали София?
Изображение
Изображение

If you doubt - Flat Out !!!
Colin McRae
Аватар
Rally Fan
 
Мнения: 1297
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:26
Местоположение: Дясната Седалка
Име: Chavdar Sabev

Мнениеот Lubo » Чет Ное 15, 2007 19:55

Мисля,че точно с тея гуми никой не може да каже "копче" :wink:.


Направо забравих за нещо важно от събота(поне за мен).

ЧЕСТИТ ТИ ПЪРВИ СТАРТ ЦВЕТИ.ОТ ТУК НАТАТЪК САМО КЪСМЕТ!!!
Прикачени файлове
November-07-001.jpg
November-07-001.jpg (106.01 KiB) Прегледано 9574 пъти
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Мнениеот Astra_26 » Чет Ное 15, 2007 21:06

Само искам да споделя мнение, от познанията които имам по теория на сцеплението.
Автомобилна гума с така наречените „шипове” по протектора, може да се използва единствено при твърдозамръзнала снежна настилка или лед. Такива условия на „Рали София” нямаше. Използването на такива гуми в условията на киша или тънка заснежена настилка не ни осигурява оптималното сцепление. Гумата за незамръзнала снежна настилка трябва да е с протектор, позволяващ проникването на вече смачкания сняг (в зоната на контакта) в широки диагонални канали. След излизане от контакт, деформираните еластични елементи (грайферите) се възстановяват в първоначалната си форма, което осигурява самопочистване на каналите. Когато колелото е в режим на предаване на движеща сила, компресирания сняг намиращ се в каналите на протектора е подложен на срязване. Съвкупността на всички сили на срязване в зоната на контакта
Fср = Fср1+Fср2+.... Fсрi
плюс силата предавана при нормално сцепление
Fсц =G.ф
F – движеща сила
G – нормален натиск в зоната на контакта
ф - коефициент на сцепление (за отъпкан сняг е около 0,3)
сформира сумарната движеща сила на колелото.
F = Fср + Fсц

Също така трябва да бъде и тясна за по-голям специфичен натиск (осигуряващ по дълбоко потъване) с цел понасяне на по големи странични усилия необходими при движение по крива. Това по дълбоко потъване от своя страна води до по голямо съпротивление при търкаляне, но всяко нещо е за сметка на друго. Общо взето това е.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот FX7 » Чет Ное 15, 2007 23:35

RaPiD написа:Значи е можело със зимни все пак...


Ami те доста си ги бяха наслагали по джантите ....
Аватар
FX7
 
Мнения: 930
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 11:21
Местоположение: Sofia
Име: Delkaite go profila

Мнениеот xektor » Съб Ное 17, 2007 00:15

FX7 написа:
RaPiD написа:Значи е можело със зимни все пак...


Ami те доста си ги бяха наслагали по джантите ....


И тук стигаме до истинския въпрос:

ЗАЩО ПО ДЯ.....Е НЕ КАРАХА ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ "ПИЛОТИ"????????? (уви, глас в пустиня)

Но най-вероятно конкретен и смислен отковор няма да има от господата шофьори и "организатори" на ултра добре организираното рали София или от който и да било господин с костюм.
Изобщо не съм съгласен с хората които защитават отменянето на ралито. За мен това са хора които не искат да си отворят очите или го правят за нечии интереси.

Ще се видим на следващото рали в случай, че условията са идеални и пилотите са предразположени и тн.
Xektor... out
xektor
 
Мнения: 9
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 20:33

Мнениеот MNK » Съб Ное 17, 2007 09:20

За какви шипове говорим - то не е имало толкова много сняг. Още малко ще излезе, че е имало големи преспи по пътя. Там, където е имало - отменя се етапа, може и да се съкрати неговата дължина. Ама на никого не му се занимава, щото за това се искат много усилия.
MNK
MNK
 
Мнения: 30
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 01:27
Местоположение: Varna
Име: Мирослав Кацаров

мнение

Мнениеот lrb » Съб Ное 17, 2007 11:27

искам да споделя, че един приятел е бил една от първите коли минали по трасето. според него сцеплението в началото и особено в средата на отсечката е било нулево, дори със стандартна зимна гума. колата нито е спирала, нито завивала при това с ниска скорост. на места даже се е налагало пускане по инерция, тъй като дори моторната "спирачка" е поднасяла сериозно предницата. една от нулите е излизала 3 пъти от пътя и е имала лек удар в скала. едва към края на СЕ1, където снегът е бил по-малко е било възможно някакво каране на газ. имало е голяма вероятност част от колите да не успеят да преминат прехода през петрохан, където дори през предишните дни имаше сняг. ОБАЧЕ това по никакъв начин не оправдава спирането на състезанието. според мен можеше да се отмени отсечката Миланово и да се карат следобяда СЕ4 и СЕ6, да не говорим, че неделята можеше да е пълен ден....да ама не.
може би на др.Танев му е дошло като шестица от тотото спестяването на немалко средства, които дано поне да отидат в бюджета на Жоро (ако наистина е вярно че ще кара в WTCC)
lrb
 
Мнения: 61
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 21:00
Местоположение: София
Име: Лъчезар Рубчев

Мнениеот RaPiD » Съб Ное 17, 2007 12:40

Аватар
RaPiD
 
Мнения: 2803
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:40
Местоположение: София
Име: Асен Иванов

Мнениеот bobi_racing » Пет Дек 28, 2007 23:28

вижте как се кара ЛАДА на сняг :wink: http://www.rally24.com/rally-video/lada-vfts.html
Аватар
bobi_racing
 
Мнения: 223
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 21:55
Местоположение: ЯМБОЛ skype: bobi_wrc
Име: Боян Христов

Предишна

Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта

cron