Ладите отново ще монтират дясната седалка

Дискусия за Българския Рали Шампионат

Мнениеот swrt » Пон Авг 27, 2007 20:04

Преди няколко месеца гледах 205 хистори.Ревизия,фиш,части,само нямаше седалки и колани.Цена-2500 евро.В автокъщата попитах за продавача и като се запознахме останах изненадан-4 Пежа,два буса,сумати джанти и части.............един обикновенн оптимист :wink: .
Та за 8 000 евро имах предложение:бегачка,тренирачка,някакъв бус,репатрак,20 джанти,скорости и тн. и тн.
За какво го казвам това?
Направете си сами сметката,колко пари му трябват на човек решил да започне с тоя спорт или просто да си чеша крастата.Бих казал една А4 2001-2 година :wink: .


Аз лично съм голям почитател на тоя клас.Виждат се доста интересни коли,пилотите обикновенно не са на най-високо ниво,но пък си е доста интересно.
В България една от причините да няма такъв клас е,че "татините" няма да са изцяло център на внимание,допълнително се затормозява тех.комисия с разни "трошки" и евентуалното падение след години:30 коли и 20+ хисторика на рали :wink: .
Иначе това е възможно най-евтината алтернатива за един пилот.Класовете са си като при "истинските",а конкуренцията е доста,доста голяма(поне по света).В България,ако има такъв клас ще са повечето лади първоначално,но какво от това.На фона на главоломно намаляващия брой пилоти,създаването на такъв клас е добра алтернатива за оцеляване.

Не е задължително хисториците да стартират на половин час.В повечето случаи,след като финишира последната кола ги пускат тях.
Аватар
swrt
 
Мнения: 232
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 15:08
Име: Л.Драганов

Мнениеот damon » Пон Авг 27, 2007 22:27

Трябва да разрешат и трябва да ги пускат веднага след последната кола, без никакви промеждутъци. Няма никакъв смисъл от каквито и да било промеждутъци между основната група и хисторитата.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот isaev_fan » Пон Авг 27, 2007 22:48

damon написа:Трябва да разрешат и трябва да ги пускат веднага след последната кола, без никакви промеждутъци. Няма никакъв смисъл от каквито и да било промеждутъци между основната група и хисторитата.


Прав си. Като си спомням сега каво стана на Рали "София" 2005, етапа Драгалевски Манастир 1 (бях на първи десен след дългия ляв обратен), минават всички състезателни автомобили, чака се старта само на Юлиян Серафимов - Тубата с Форд Ескорт, записан в клас Х/4. Някакъв с една червена Опел Вектра като си тръгна съвсем спокойно нагоре по етапа (Горчо вече беше стартирал!!!), просто не ми се мислеше, не дай си боже, ако стане нещо, а на всичкото отгоре и валеше пороен дъжд. И според мен не трябва тези коли да се пускат с никакво закъснение от другите, защото публиката си мисли, че са само това колите, свършил е етапът...и айде да тръгват насам-натам.
Изображение
Team: INTERLEASE Racing
Driver: Ignat Isaev
Co-Driver: Stefan Kordev
Аватар
isaev_fan
 
Мнения: 334
Регистриран на: Чет Сеп 14, 2006 00:42
Местоположение: София
Име: Теодоси Димитров

Мнениеот Astra_26 » Пон Авг 27, 2007 23:51

Правейки една груба статистика, стигнах до бройката 17-19 автомобила. Това са основно лади, които тази година по неволя се адаптираха за други дисциплини. Има и няколко Корси, които карат за последно този сезон. Ако БФАС гласуват промяна в Наредбата, убеден съм че догодина ще се подготвят и други автомобили, които не сме ги и виждали. Отделен е и въпроса, че ще се засили и чуждестранното присъствие на различни ентусиасти в тази група. (за това има пресни примери). С тези оптимистични прогнози бройката става около 25-28 автомобила. Нека бъдем оптимисти, та това е само началото...
...
А преди много, много време съм разглеждал стартов лист от 84 екипажа.
...
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот ifcho » Вто Авг 28, 2007 01:03

За група Хистори мисля, че няма две мнения, трябва да я има и тя ще бъде една от най-атрактивните.

Но да се върнем на темата:
Седмина пилоти, участващи в планинските и пистовите първенства, водени от Цветомир Русев (на снимката), са подготвили писмо до президента на БФАС Георги Янакиев, в което, придружено от подписите им, се иска автомобили Лада, чиято хомологация вече е изтекла, да бъдат допуснати до старта на рали Твърдица през октомври.


според мен това не е коректно от страна на тези пилоти и единственото правилно решение, което федерацията може да вземе е да не уважи искането им.

Разбирам че Ладите са култов автомобил за България, но защо на тях да се разрешава, а на други автомобили без хомологация да не се разрешава? Защо точно тези автомобили Лада да бъдат по специални от всички останали Хобикарки? Защо пилотите каращи лади да могат да карат, а тези подготвили косита не?
Без да се обиждат лададжиите, но на мен ще ми е доста по интересно да гледам косита, максита, па ако ще и калибри и кадети отколкото соц. возилата.
Peugeot's technical sophistication and competitive success confirm my belief that the automobile's progress began with and remains the fruit of sports competition' Enzo Ferrari
Аватар
ifcho
 
Мнения: 309
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 18:07
Име: Ivailo Ivanov

Мнениеот Loeb » Вто Авг 28, 2007 09:24

Astra_26 написа:Правейки една груба статистика, стигнах до бройката 17-19 автомобила.


Но има и още хора, които биха видели шанса си, чрез Хисторито, а и има доста коли които участват по ретро състезания - гледал съм има няколко Поршета и други бивши величия в ралиспортът Опел Манта, Рено Гордини, Ауди 80,90 Куатро, които също биха имали възможност да участват.
Аватар
Loeb
 
Мнения: 399
Регистриран на: Чет Май 25, 2006 16:30
Местоположение: Варна
Име: Тодор Генков

Мнениеот Ferjancz » Вто Авг 28, 2007 09:57

damon написа:Трябва да разрешат и трябва да ги пускат веднага след последната кола, без никакви промеждутъци. Няма никакъв смисъл от каквито и да било промеждутъци между основната група и хисторитата.


Смисъла на паузата между колите А и Н и тези от хисторито е , че както казва Астра 26 ако има заинтересованост от чуждестранни участници, много е възможно да се появят коли , които в миналото са били Н4 или А8 и като ги пуснат 1 или 2 минути след последното Н2 , ще има голямо застигане по етапите! Пък и не само от чужденци имат яки коли и у нас има силни коли с изтекла хомологация! Та в този ред на мисли , пауза трябва да има !
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Мнениеот BOXER » Вто Авг 28, 2007 10:03

ifcho написа:За група Хистори мисля, че няма две мнения, трябва да я има и тя ще бъде една от най-атрактивните.

Но да се върнем на темата:
Седмина пилоти, участващи в планинските и пистовите първенства, водени от Цветомир Русев (на снимката), са подготвили писмо до президента на БФАС Георги Янакиев, в което, придружено от подписите им, се иска автомобили Лада, чиято хомологация вече е изтекла, да бъдат допуснати до старта на рали Твърдица през октомври.


според мен това не е коректно от страна на тези пилоти и единственото правилно решение, което федерацията може да вземе е да не уважи искането им.

Разбирам че Ладите са култов автомобил за България, но защо на тях да се разрешава, а на други автомобили без хомологация да не се разрешава? Защо точно тези автомобили Лада да бъдат по специални от всички останали Хобикарки? Защо пилотите каращи лади да могат да карат, а тези подготвили косита не?
Без да се обиждат лададжиите, но на мен ще ми е доста по интересно да гледам косита, максита, па ако ще и калибри и кадети отколкото соц. возилата.



Никъде не е споменато че допускани трябва да са само ладите.Просто пилотите които искат да карат в Твърдица са с Лади.То ако разрешът на ладите не вярвам да спирът от участие и някои от другите хиксове!
FTA RACING TEAM
Изображение
Аватар
BOXER
 
Мнения: 1118
Регистриран на: Пет Юни 16, 2006 14:30
Местоположение: Бisтяiца
Име: Владислав Аронов

Мнениеот txl » Вто Авг 28, 2007 10:55

ifcho написа:Разбирам че Ладите са култов автомобил за България, но защо на тях да се разрешава, а на други автомобили без хомологация да не се разрешава? Защо точно тези автомобили Лада да бъдат по специални от всички останали Хобикарки? Защо пилотите каращи лади да могат да карат, а тези подготвили косита не?


А защо тези с другите автомобили не се стегнат и те да направят нещо, вместо да дърпат за краката тези, които се опитват да изплуват? Защо вместо да работим заедно и да си помагаме, трябва да се препъваме? Прощавай ако не е такава ситуацията, ама твоето мнение точно така изглежда. И да кажа, че изобщо не знам какви са тия животни, коситата.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот Ogi_sh » Вто Авг 28, 2007 12:18

damon написа:Трябва да разрешат и трябва да ги пускат веднага след последната кола, без никакви промеждутъци. Няма никакъв смисъл от каквито и да било промеждутъци между основната група и хисторитата.

Защо?Нима Х 4 е слад автомобил? стартира последното Н2 и след него най-силният Х :roll:
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Мнениеот touza » Вто Авг 28, 2007 17:49

Доколкото съм запознат хистори и хобикар са две различни неща, както някой по-горе писа хистори автомобила трябва да отговаря на последната валидна за него хомологация.
Почти съм сигурен в появата на коли от хобикар с желание и претенции да карат в хистори класа.
Аватар
touza
 
Мнения: 44
Регистриран на: Вто Авг 08, 2006 16:35
Местоположение: София
Име: Йордан Славчев

Мнениеот swrt » Вто Авг 28, 2007 22:01

Почти съм сигурен,че във федерацията не знаят точно какво представлява тоя клас.Прав си-последна хомологация.

Има много,качествени хисторици,които могат да станат за ралита у нас.Гледам бившия Кадет на Валери се продава,една Самарка за 2600......... егати има евтини коли,има ентусиасти,които ще успеят да вържат някое и друго рали.Какво трябва да стане,че да се появи такъв клас?Да се яват 10 коли на Боровец и някой да се замисли какво става.
Аватар
swrt
 
Мнения: 232
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 15:08
Име: Л.Драганов

Мнениеот Astra_26 » Вто Авг 28, 2007 22:34

:D
Автомобил, който няколко сезона е участвал в хобикар (сега група Х), е почти невъзможно да се преоборудва по последната хомологация. Всеки един негов елемент е доработен или видоизменен. Не че е невъможно, но трябва да се подмени ... почти целия, което се сещате че е доста скъпо. Аз лично не вярвам някой да си е предал бегачката с ролбара на скрап, най-малкото от сантименталност. Ако това се случи в Бургас, същият този ще бъде публично усвиркан и низвергнат, до магазина няма да може да излезе хляб да си купи...и т.н. :D :D :D
HF-ки, 205-ци, фордове Косуърти, XR3 и RS, рено -5, кадети, корси има, има доста коли.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот plm » Сря Авг 29, 2007 21:29

Няма "последна хомологация''. Има хомологация и тя е една за конкретния автомобил с един номер на хомологационен фиш.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Astra_26 » Чет Авг 30, 2007 00:27

Има се предвид, че доста автомобили имат анекси (допълнения) към хомологационните фишове.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

ПредишнаСледваща

Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта