Sando написа:plm написа:Струва ми се, че споровете са излишни.
Теоритичните обяснения, са някаква основа, база, която може да помогне за осмисляне от пилота. После пилота може да внесе негов принос.На практика е доста различно. И подчертавам - това важи с най - голяма сила за ралитата.
И в тази сфера има развитие.
Например, Льоб е уникален, но кара съвсем различно от Рьол, който също може да кара.
Вижте Солберг - той много губи от стила си. Освен това, на неговите коли "свят им се завива"- той е силов пилот, помага им много да се счупят.
То това е дълга тема.
То, и у нас е така - младите напират с нов стил - Славов, Стайков, Исаев...
Това е усет, дарба, опит...
Напълно си прав само бих искал да допълня че по света има много луди глави който карат бързо
но ако ги питаш каво правят в колата те просто не знаят
А успелите са тези който предварително познават поведението на автомобила в зависимост от конкретната пътна обстановка
това отличава истинския рали пилот от останалите всеки може да тренира една отсечка до безпаметност но на следващата която му е чужда да е безпомощен за това нямаме наши момчета във WRC
Това според мен не карам никой да се съгласява макар че съвпада с изказване на пилоти като Басо,Макрей(който е много бърз пилот но често не завършва заради грешки) и Макинен(интервю след 4-тата му световна титла в което обеснява как е успял той казва че най-важното качество е адаптивноста на пилота и да умееш да предсказваш поведението на колата)
Това за каращите и незнаещите , какво правят като карат е много, много старо. Тях ги забравяме /аз съм ги забравил вече/.
Сега говорим за грамотни хора.
Бил съм свидетел преди години, когато изявени наши пилоти питат Валери Великов на коя предавка и как завива там/някъде. Логичен отговор - на която ми дойде и просто завивам.
Ако е толкова елементарно и сега Льоб ще каже на Сордо или на роднината си как да кара по- добре. То все едно един художник да обясни на друг как да нарисува дадена картина. Не става. Всеки можещ, разбиращ го усеща различно.
Сега прочетох и "другото".
Пак ще се позова на нашето минало.
Валери Касабов. Уникален с колите си, уникален на планинско, но рали не можеше да кара. Не се доверява на навигатор, записки.
То и Петър Гьошев сега. Доскоро е карал малко писти и планинско. Сега набляга много на каране по записки , респ. ралита.
Пък в СШ само да има пари/много/ и може да кара всеки.
Малкъм Уилсън е готов веднага да продаде кола Форд Фокус ВРЦ 06.
И малко пояснение - луди глави, можещи, ...
Какви са тези "луди глави"?
Тези, който правят някакъв цирк по улиците , може би. Някаква гъзария, някакво показване на възможности? Божурище?
Никой състезател не показва на улицита какво може. Не е там мястото. Както и Сефафим Тодоров като ходи по Витошка не боксира хората.
Има си място за изява-ринг, скоростни отсечки...