Fiesta Sporting Trophy в България от 2007-ма

Дискусия за Българския Рали Шампионат

Мнениеот Sando » Съб Май 05, 2007 21:42

plm написа:Пилотирането е преди всичко усет, майсторство...Това са неща трудни за обяснение. Владо Илиев си има негова аргументация, Гераджиев също. Льоб сигурно ще отрече всичко тяхно...
Та, нещата не са толкова елементарни.
И който не е съгласен с дадена теория трябва и е редно да я обори с практика.
И малко отклонение.
Сигурно, Пламен Стайков не знае какво е АПЕКС/като термин/.
Няма лошо.
Но, съм убеден, че завоя ще го направи по-добре от теб.


Стайков(познаваме се) е добър знае доста неща и термините са му повече от ясни-то си и пролича :idea: Да му е честито.
За време предполагам че да но за шоу :lol: като и да е.
Аватар
Sando
 
Мнения: 122
Регистриран на: Чет Май 03, 2007 13:16
Местоположение: Исперих
Име: Александър Бурдин

Мнениеот Sando » Съб Май 05, 2007 21:45

P.Solberg написа:Тук май осещам някакво недоволство от човек, който единствен бе дисквалифициран от стипендията. Като познавам Георги като човек и като пилот, не бих казал че тези обяснения са базирани върху сериозни факти. Здраве да е, хора много - мнения също.


Да да съм доволен ли :idea: здраве да е все пак .
Аватар
Sando
 
Мнения: 122
Регистриран на: Чет Май 03, 2007 13:16
Местоположение: Исперих
Име: Александър Бурдин

Мнениеот damon » Пон Май 07, 2007 00:28

ТВ Предаването за третия кръг на GTV: http://torrents.rally-club.net/details. ... 42d2590879
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот txl » Вто Май 08, 2007 18:18

Sando написа:Апекса е геометричния център на кривата на завоя :idea:


Апексът изобщо не е геометричния център на кривата на завоя. Апексът изобщо не е точка от кривата на завоя. Апексът е точка от кривата, по която се движи автомобилът. Тази именно точка, която е най-близо до вътрешността на завоя. Т.е. тази точка, в която сечеш завоя.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот RaPiD » Вто Май 08, 2007 19:55

apex
The geometric inside center point of a corner. A driver will often use a late apex, turning into the corner a little later than normal in order to straighten out the last part of the corner. This allows the driver to accelerate earlier and harder, gaining maximum speed down the next straight.

Apex. The inside part of a corner that is on the racing line.

The apex is the point in the turn where the vehicle runs closest to the inside edge of the track. Hitting the apex allows the vehicle to take the straightest line and maintain the highest speed through that specific corner.
Аватар
RaPiD
 
Мнения: 2803
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:40
Местоположение: София
Име: Асен Иванов

Мнениеот plm » Вто Май 08, 2007 20:31

Струва ми се, че споровете са излишни.
Теоритичните обяснения, са някаква основа, база, която може да помогне за осмисляне от пилота. После пилота може да внесе негов принос.На практика е доста различно. И подчертавам - това важи с най - голяма сила за ралитата.
И в тази сфера има развитие.
Например, Льоб е уникален, но кара съвсем различно от Рьол, който също може да кара.
Вижте Солберг - той много губи от стила си. Освен това, на неговите коли "свят им се завива"- той е силов пилот, помага им много да се счупят.
То това е дълга тема.
То, и у нас е така - младите напират с нов стил - Славов, Стайков, Исаев...
Това е усет, дарба, опит...
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Sando » Вто Май 08, 2007 21:29

txl написа:
Sando написа:Апекса е геометричния център на кривата на завоя :idea:


Апексът изобщо не е геометричния център на кривата на завоя. Апексът изобщо не е точка от кривата на завоя. Апексът е точка от кривата, по която се движи автомобилът. Тази именно точка, която е най-близо до вътрешността на завоя. Т.е. тази точка, в която сечеш завоя.


рапид ме е изпреварил :) писах ти като незнаш неспори с празни приказки :idea:
Аватар
Sando
 
Мнения: 122
Регистриран на: Чет Май 03, 2007 13:16
Местоположение: Исперих
Име: Александър Бурдин

Мнениеот Sando » Вто Май 08, 2007 21:38

plm написа:Струва ми се, че споровете са излишни.
Теоритичните обяснения, са някаква основа, база, която може да помогне за осмисляне от пилота. После пилота може да внесе негов принос.На практика е доста различно. И подчертавам - това важи с най - голяма сила за ралитата.
И в тази сфера има развитие.
Например, Льоб е уникален, но кара съвсем различно от Рьол, който също може да кара.
Вижте Солберг - той много губи от стила си. Освен това, на неговите коли "свят им се завива"- той е силов пилот, помага им много да се счупят.
То това е дълга тема.
То, и у нас е така - младите напират с нов стил - Славов, Стайков, Исаев...
Това е усет, дарба, опит...


:) Напълно си прав само бих искал да допълня че по света има много луди глави който карат бързо
но ако ги питаш каво правят в колата те просто не знаят :?
А успелите са тези който предварително познават поведението на автомобила в зависимост от конкретната пътна обстановка :idea: това отличава истинския рали пилот от останалите всеки може да тренира една отсечка до безпаметност но на следващата която му е чужда да е безпомощен за това нямаме наши момчета във WRC :idea:
Това според мен не карам никой да се съгласява макар че съвпада с изказване на пилоти като Басо,Макрей(който е много бърз пилот но често не завършва заради грешки) и Макинен(интервю след 4-тата му световна титла в което обеснява как е успял той казва че най-важното качество е адаптивноста на пилота и да умееш да предсказваш поведението на колата)
Аватар
Sando
 
Мнения: 122
Регистриран на: Чет Май 03, 2007 13:16
Местоположение: Исперих
Име: Александър Бурдин

Мнениеот damon » Вто Май 08, 2007 21:59

Sando написа:
txl написа:
Sando написа:Апекса е геометричния център на кривата на завоя :idea:


Апексът изобщо не е геометричния център на кривата на завоя. Апексът изобщо не е точка от кривата на завоя. Апексът е точка от кривата, по която се движи автомобилът. Тази именно точка, която е най-близо до вътрешността на завоя. Т.е. тази точка, в която сечеш завоя.


рапид ме е изпреварил :) писах ти като незнаш неспори с празни приказки :idea:


Ако се зачетеш внимателно в това което е написал Рапид апекса е точно това, което е казал txl. :wink: Апекса зависи частично от геометрията на завоя, но пилота си определя къде да бъде спрямо неговата траектория и възгледа му за пилотиране. Та и Пламен това е казал - апекса за Льоб не е там, където е апекса за Солберг или поне не във всички случаи. Аз така виждам нещата, с уточнението че не съм голям специалист по състезателно шофиране. :roll:
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот plm » Вто Май 08, 2007 23:02

Sando написа:
plm написа:Струва ми се, че споровете са излишни.
Теоритичните обяснения, са някаква основа, база, която може да помогне за осмисляне от пилота. После пилота може да внесе негов принос.На практика е доста различно. И подчертавам - това важи с най - голяма сила за ралитата.
И в тази сфера има развитие.
Например, Льоб е уникален, но кара съвсем различно от Рьол, който също може да кара.
Вижте Солберг - той много губи от стила си. Освен това, на неговите коли "свят им се завива"- той е силов пилот, помага им много да се счупят.
То това е дълга тема.
То, и у нас е така - младите напират с нов стил - Славов, Стайков, Исаев...
Това е усет, дарба, опит...


:) Напълно си прав само бих искал да допълня че по света има много луди глави който карат бързо
но ако ги питаш каво правят в колата те просто не знаят :?
А успелите са тези който предварително познават поведението на автомобила в зависимост от конкретната пътна обстановка :idea: това отличава истинския рали пилот от останалите всеки може да тренира една отсечка до безпаметност но на следващата която му е чужда да е безпомощен за това нямаме наши момчета във WRC :idea:
Това според мен не карам никой да се съгласява макар че съвпада с изказване на пилоти като Басо,Макрей(който е много бърз пилот но често не завършва заради грешки) и Макинен(интервю след 4-тата му световна титла в което обеснява как е успял той казва че най-важното качество е адаптивноста на пилота и да умееш да предсказваш поведението на колата)

Това за каращите и незнаещите , какво правят като карат е много, много старо. Тях ги забравяме /аз съм ги забравил вече/.
Сега говорим за грамотни хора.
Бил съм свидетел преди години, когато изявени наши пилоти питат Валери Великов на коя предавка и как завива там/някъде. Логичен отговор - на която ми дойде и просто завивам.
Ако е толкова елементарно и сега Льоб ще каже на Сордо или на роднината си как да кара по- добре. То все едно един художник да обясни на друг как да нарисува дадена картина. Не става. Всеки можещ, разбиращ го усеща различно.
Сега прочетох и "другото".
Пак ще се позова на нашето минало.
Валери Касабов. Уникален с колите си, уникален на планинско, но рали не можеше да кара. Не се доверява на навигатор, записки.
То и Петър Гьошев сега. Доскоро е карал малко писти и планинско. Сега набляга много на каране по записки , респ. ралита.
Пък в СШ само да има пари/много/ и може да кара всеки.
Малкъм Уилсън е готов веднага да продаде кола Форд Фокус ВРЦ 06.
И малко пояснение - луди глави, можещи, ...
Какви са тези "луди глави"?
Тези, който правят някакъв цирк по улиците , може би. Някаква гъзария, някакво показване на възможности? Божурище?
Никой състезател не показва на улицита какво може. Не е там мястото. Както и Сефафим Тодоров като ходи по Витошка не боксира хората.
Има си място за изява-ринг, скоростни отсечки...
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот sedicivalvole » Сря Май 09, 2007 08:48

plm написа:
Sando написа:
plm написа:Струва ми се, че споровете са излишни.
Теоритичните обяснения, са някаква основа, база, която може да помогне за осмисляне от пилота. После пилота може да внесе негов принос.На практика е доста различно. И подчертавам - това важи с най - голяма сила за ралитата.
И в тази сфера има развитие.
Например, Льоб е уникален, но кара съвсем различно от Рьол, който също може да кара.
Вижте Солберг - той много губи от стила си. Освен това, на неговите коли "свят им се завива"- той е силов пилот, помага им много да се счупят.
То това е дълга тема.
То, и у нас е така - младите напират с нов стил - Славов, Стайков, Исаев...
Това е усет, дарба, опит...


:) Напълно си прав само бих искал да допълня че по света има много луди глави който карат бързо
но ако ги питаш каво правят в колата те просто не знаят :?
А успелите са тези който предварително познават поведението на автомобила в зависимост от конкретната пътна обстановка :idea: това отличава истинския рали пилот от останалите всеки може да тренира една отсечка до безпаметност но на следващата която му е чужда да е безпомощен за това нямаме наши момчета във WRC :idea:
Това според мен не карам никой да се съгласява макар че съвпада с изказване на пилоти като Басо,Макрей(който е много бърз пилот но често не завършва заради грешки) и Макинен(интервю след 4-тата му световна титла в което обеснява как е успял той казва че най-важното качество е адаптивноста на пилота и да умееш да предсказваш поведението на колата)

Това за каращите и незнаещите , какво правят като карат е много, много старо. Тях ги забравяме /аз съм ги забравил вече/.
Сега говорим за грамотни хора.
Бил съм свидетел преди години, когато изявени наши пилоти питат Валери Великов на коя предавка и как завива там/някъде. Логичен отговор - на която ми дойде и просто завивам.
Ако е толкова елементарно и сега Льоб ще каже на Сордо или на роднината си как да кара по- добре. То все едно един художник да обясни на друг как да нарисува дадена картина. Не става. Всеки можещ, разбиращ го усеща различно.
Сега прочетох и "другото".
Пак ще се позова на нашето минало.
Валери Касабов. Уникален с колите си, уникален на планинско, но рали не можеше да кара. Не се доверява на навигатор, записки.
То и Петър Гьошев сега. Доскоро е карал малко писти и планинско. Сега набляга много на каране по записки , респ. ралита.
Пък в СШ само да има пари/много/ и може да кара всеки.
Малкъм Уилсън е готов веднага да продаде кола Форд Фокус ВРЦ 06.
И малко пояснение - луди глави, можещи, ...
Какви са тези "луди глави"?
Тези, който правят някакъв цирк по улиците , може би. Някаква гъзария, някакво показване на възможности? Божурище?
Никой състезател не показва на улицита какво може. Не е там мястото. Както и Сефафим Тодоров като ходи по Витошка не боксира хората.
Има си място за изява-ринг, скоростни отсечки...



много точно и ясно казано, подкрепям напълно мнението на plm !!!!
:D :)
/////
pedal to the metal...
Аватар
sedicivalvole
 
Мнения: 69
Регистриран на: Пон Сеп 25, 2006 14:29
Местоположение: Бургас
Име: Д.Марков

Мнениеот Sando » Сря Май 09, 2007 21:25

sedicivalvole написа:
plm написа:
Sando написа:
plm написа:...



много точно и ясно казано, подкрепям напълно мнението на plm !!!!
:D :)


да :lol:
Аватар
Sando
 
Мнения: 122
Регистриран на: Чет Май 03, 2007 13:16
Местоположение: Исперих
Име: Александър Бурдин

Мнениеот PHSport » Пон Авг 06, 2007 19:05

Наблюдаваме изключително оспорван шампионат във Фиеста Спортинг Трофи. Засега безапелационен фаворит в надпреварата е Деймън, който дължи успеха си благодарение на голямата си наивност и заслепеност. Ей така се провеждат маркови шампионати в България, хахахахахахахахахахахаха :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Аватар
PHSport
 
Мнения: 12
Регистриран на: Нед Юли 15, 2007 20:22

Мнениеот BradurS » Пон Авг 06, 2007 19:24

Причината да няма ФИЕСТА КЪП е че няма достатъчно пилоти!!! (5-ма)
Honda - The Power Of Dreams
Аватар
BradurS
 
Мнения: 2958
Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 15:23
Местоположение: Севлиево, В. Търново
Име: Ивайло Христов

Мнениеот OgyWRC » Пон Авг 06, 2007 20:20

PHSport написа:Наблюдаваме изключително оспорван шампионат във Фиеста Спортинг Трофи. Засега безапелационен фаворит в надпреварата е Деймън, който дължи успеха си благодарение на голямата си наивност и заслепеност. Ей така се провеждат маркови шампионати в България, хахахахахахахахахахахаха :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


... защо ли не ме изненадват подобни "коментарчета" ...

Има и нещо друго ... хората, които имаха бюджет да се включат във FST по една или друга причина не го направиха! А това си беше добра възможност за изява ... представете си Игнат и Пламен на финала в UK ... щеше да стане интересно!
А това, че в идеята се вложиха много ентусиазъм, усилия и средства, лошо няма ... той целия спорт се крепи на някакъв идеализъм ...
Аватар
OgyWRC
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 10:40
Местоположение: София, Търново
Име: Огнян Герджиков

ПредишнаСледваща

Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта