История и факти.

Дискусия за Българския Рали Шампионат

История и факти.

Мнениеот plm » Нед Яну 07, 2007 21:21

Днес си нямах работа и се разрових в старите вестници. Прелиствам и чета интерсни неща. Качих нещо на
http://store1.data.bg/plamenipet/rally/HISTORY/
Хайде да съберем написаното на едно място.
То и тогава/преди години/ е било интересно.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

изтория и факти

Мнениеот Бабачев » Пон Яну 08, 2007 18:15

Доста изрезки от вестници за рали Златни пясъци от 1971 насам изпратих на момчетата които правят сайта за рали Албена, но така и не побликуваха нищо от тях
Бабачев
 
Мнения: 25
Регистриран на: Пет Май 06, 2005 18:20
Местоположение: СОФИЯ
Име: ХРИСТО БАБАЧЕВ

Re: изтория и факти

Мнениеот speedline » Пон Яну 08, 2007 21:43

Бабачев написа:Доста изрезки от вестници за рали Златни пясъци от 1971 насам изпратих на момчетата които правят сайта за рали Албена, но така и не побликуваха нищо от тях


До няколко месеца ще можете да видите нещата, които ни пратихте. Сега се изгражда нов сайт в който ще бъдат поместени. Естествено ще бъде доста по-добър от сегашният.
Аватар
speedline
 
Мнения: 1219
Регистриран на: Вто Апр 19, 2005 10:01
Местоположение: София/Сливен
Име: Nikolay Arnaudov

Re: изтория и факти

Мнениеот plm » Вто Яну 09, 2007 21:19

Бабачев написа:Доста изрезки от вестници за рали Златни пясъци от 1971 насам изпратих на момчетата които правят сайта за рали Албена, но така и не побликуваха нищо от тях

Момчетата са сериозни и ще довършат нещата.
Напоследък чета информация за бг. спорт през 80-те години. Или по-точно -чета отразеното в пресата с което разполагам. И да напомня - информацията в онези години беше много ограничена, пък и аз имам не много. Въпреки това се усеща атмосферата и духа на времето. Сигурно през 84-86 е било най - ... със 100-120 екипажа на рали! С майсторска и подготвителна групи, с водене на отчет на състезателите...А в майсторската група/гр. Б/ влизат само шампионите от подготвителната/гр.А/ от предходната година.
Същевременно се усеща кои състезатели са били ощетявани /ако мога така да кажа/ и кои са били толерирани, или са "хитрували" за постигане на по-добри резултати. Като чета как са се развили шампионатите ми прави впечатление борбата Валери Великов- Георги Петров-Славчо Христов. Като се разгледат резултатите/времената ще стане ясно. Ощетените са ясни- печелившите и до ден днешен са печеливши.
Или за Павел Жеков-още като малък чух, че с измама е преминал в майсторската група. Фалшив мотор, наказан за олекотени биели. От Декотекс са раздавали килими!
Мисълта ми е такава - историята ще си каже думата, едни пилоти са обичани и ценени, други въпреки по-добрите резултати не са така уважавани и ценени. А те са постигнали резултатите си извън трасетата и за сметка на други.
Радостно за мен е , че шуменци знаят за Валери и името му го има в местните автомобилни мероприятия.
Какво да кажа за Радослав Петков? След доказването му, че е много добър пилот го видях на Албена 1980 на покрива на ИФА като механик и здраво руптаещ! Ощетен?
Ще кача още "изрезки" от минали години.
П.С. Хайде да потърсим снимки на Валери. Знам, че беше скромен, но да нямаме никакви негови снимки не е нормално.
Вижте и написаното в АМС за паралелното събрание.
http://store1.data.bg/plamenipet/rally/ ... SBA-90.jpg
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот MNK » Вто Фев 06, 2007 16:09

To sega ne e interesno - togava beshe interesno!!!
MNK
MNK
 
Мнения: 30
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 01:27
Местоположение: Varna
Име: Мирослав Кацаров

Мнениеот plm » Вто Фев 06, 2007 21:31

И сега е интересно, но по друг начин. Съществена разлика е, че днешните пилоти не може/не трябва да карат/работят на ден повече от 8 часа, и на 4 часа, примерно, да имат почивка...и на тъмно да не карат ... много...и...
Но, като погледнем огромния интерес към Париж -Дакар /където няма подобни ограничения/ и тенденцията към нощното каране /Монте Карло, Шумава.../ сигурно скоро ще се върнат истинските ралита. Дано у нас фед. е забелязала тази тенденция!
Примери мога много да дам, включително и такива, на които съм бил пряк свидетел.
За "глезотията"на пилотите у нас ме подразни отмяната на СЕ на София 06 заради краткотраен град!
Очевидно участниците търсят ...същността на ралито-изненади, предизвикателство...
Това е ралито!
Друго е на писта - на чисто, на изметено, на сухо, на светло...
Миналата година шампиона в DTM с Ауди стартира на рали Швеция със Шкода с разрешението на VW Grup. И тогава колегите му от DTM са го питали защо не си седи на сухо в бокса, да не се каля, да не мръзне...и т.н!
Човешката природа е такава, че търси предизвикателства, търси доказване на възможностите си...
Но, това участниците в днешните ралита не го намират и се търси друго-напр.Дакар.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Astra_26 » Сря Фев 07, 2007 00:00

Plm и всички запознати с нашия спорт, знаят че добрия пилот си проличава точно в такива непредсказуеми пътни условия, с различно сцепление в отделните участъци и намалена видимост (дъжд, мъгла, нощни етапи и т.н.) Излиза така че българския пилот по независещи от него причини е поставен в идеалните за автомобила условия, но при тези условия той няма какво толкова да покаже, освен да демонстрира мощност и стабилност на автомобила - но те не зависят от него. По този начин в по-голяма степен класирането се определя не от способностите на пилота, а от по мощния автомобил за даден клас. Пътните условия тип формула 1, мисля че са последното нещо което искаме да виждаме по нашите етапи и турове. Не е нужно да се мете фракцията по завоите, нито да се отменят СЕ поради завалял град. Мисля чя откриването на нови ралита с макадамови или земни пътни настилки, както и промяната на СЕ с нощен стартов час на съществуващите ралита, ще открият нови възможности за нашите пилоти и доста ще се наруши подредбата в класирането след подобен тип ралита.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот Rally Fan » Сря Фев 07, 2007 00:49

plm написа:За "глезотията"на пилотите у нас ме подразни отмяната на СЕ на София 06 заради краткотраен град!
Очевидно участниците търсят ...същността на ралито-изненади, предизвикателство...
Това е ралито!

Прав си, но мисля, че всички избягват подобни изненади(... като падналият град на СЕ6 от рали София 2006, както и нощната отсечка която беше замислена пак за рали София в Борисовата градина ... и др.) като го свързват с изхода от ужасната трагедия, сполетяла нашият спорт на СЕ Бероново по време на рали Албена 2000. На мен, както и на много други, в това число и организаторите, не вярвам някой въобще да иска ... това да се повтори, а именно да загинат хора. Предполагам, че заради това е отменена СЕ6 на рали София 2006 ... както и много други отсечки на други ралита се избягват. И аз знам и разбирам, че точно в това е чара на рали-то ... да не знаеш какво те очаква след завоя...пърст,кал,мъгла,вода,сняг....съгласен съм - ТОВА Е РАЛИТО. Но сега организаторите взеха да мислят и повече.... за сигурността на пилотите и публиката, и мерките и изискванията за сигурност, ако мога така да се изразя, са наистина много стриктни в последните години. забележете в колко ралита има .... отсечки на спускане (което си е доста страшно)..... ? Рали България - СЕ Белмекен (и то не цялата а половината почти, защо - защото няма от къде да вземат друга отсечка след като втория ден се карат същите отсечки като първия ден). Рали Сливен - СЕ Чуката...много атрактивно спускане, много майсторлък се иска там....но. само 7,5 км! Рали Твърдица - СЕ Шешкинград, която е мнгоо технична... и е около 8км. Както и СЕ Букковец 17,8 км .... и... май до тук се изчерпват ... спусканията, из нашите ралита. Все пак мисля, че всичко се прави от организатора ( да няма толкова много спускане) с цел - сигурността на пилотите и публиката. Пилотите - който има гащи ще кара, който няма - няма да кара рали. Все пак нали този спорт е за хора които .... не ги е страх от скоростта и да покажат, какво могат. Незнам, за мен чарът на едно рали са ..... непредсказуемото време, пътната настилка (добре си беше със смесените отсечки - макадам/асфалт), техничните трасета и най-вече... нощното каране, ако ги няма тях... какъв е смисъла това да се казва ..... рали ?! :roll: :cry: :roll:
Изображение

If you doubt - Flat Out !!!
Colin McRae
Аватар
Rally Fan
 
Мнения: 1297
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:26
Местоположение: Дясната Седалка
Име: Chavdar Sabev

Мнениеот plm » Сря Фев 07, 2007 01:51

Е, заради променени/утежнени метео условия да се отменя рали или отсечки е ...смешно. Според мен.
Глупаво е да се намесва сигурността на зрителите. Пилотите не са камикадзета. Знаят си възможностите.Карат според условията и възможностите си.
Ралито може да е на тъмно, на влажно, на мокро, на заледено трасе...
Това е ралито...
И никой не може да го оспори.
Когато 92 в на Сливен дойде при мен др. Славейков с подписка за ...
прекратяване на ралито -Ян Райхл логично попита- какъв е проблема?
/че, имало сняг/.
После, се оказа, че проблема е Г.Петров/нямал гуми/.
Примери много мога да дам. Но, за мен е пълна глупост, че 2006 заради град отмениха СЕ!/ а всички знаем, че 5 минути след град няма и помен от него/.
Защо 86 не прекратина Златните? Защото беше рали.
Сигурност на пилотите - какво е това?
Тази година на Монте Карло имаше ср.скорост 128. Миналата година там Ясен направи грандиозна катастрофа с каква скорост...
Гледайте рали на тъмно, на мокро, на заледено , с мъгла...и после ми говорете за безопасност на пилоти и зрители.Това са глупави аргументи на заспали организатори.
Усещам, че скоро истинското рали ще се върне.
Ех, рали, рали...
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Rally Fan » Сря Фев 07, 2007 02:22

plm написа:Гледайте рали на тъмно, на мокро, на заледено , с мъгла...и после ми говорете за безопасност на пилоти и зрители.Това са глупави аргументи на заспали организатори.


Аз, само предавам думите на ... някои организатори, с които съм говорил по тази тема... защо са ни такива и такива трасетата - "защото го правим от гледна точка на сигурността на състезателите и публиката. Първо това се гледа, безопастността на състезателите и публиката."
За мен също беше смешно като го чух, но това ми казаха..... незнам много искам да видя спецялно от Сливенските отсечки ..... Българка и Стара Река на спускане...... и много места на които можеш да се размажеш.... и после да не могат да те съберат долу в дерето, но затова е мъжки спорт.
Друго... пак на Сливен 2005 година отмениха СЕ Кипилово, защото на някои пилоти отсечката не им харесвала, била много бърза и много неравна. Колите нямало да бъдат с изравнени възможности и на практика едва ли не излиза, че тази отсечка е била само за да се троши автомобила. Излиза, че трябва организаторите да се съобразяват с пилотите за това кои и какви отсечки трябва да се карат. Това за мен е абсурдно. Миналата година, се караше СЕ Кипилово, макар и в променен маршрут .... но също беше много.... нравна.... даже на места си беше жив макадам. Но някои пилоти я харесаха... имаше и много, които изобщо не искаха да я чуят, за тях беше някакъв кошмар. Трябва да се върне истинският чар на рали-то .... да се надяваме, че ще се получи... ако някои си изиграят правилно картите. :roll: :roll: :roll:
Изображение

If you doubt - Flat Out !!!
Colin McRae
Аватар
Rally Fan
 
Мнения: 1297
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:26
Местоположение: Дясната Седалка
Име: Chavdar Sabev

Мнениеот ftabaton » Сря Фев 07, 2007 08:56

Вече две години съм в организацията на кръг от националния шампионат по рали и като такъв се наслушах на всъзможни неща.
мое мнение е, че на нашитесъстезатели не може да се угоди. На един му били много завоите, на друг мубил лош прехода, на трети му било дълго спускането, някои се обади защо имало вода на пътя, абе само недоволни. На които не му харасва въобще да не идва да не кара, ами да си стои на топло пред телевизора!
Аватар
ftabaton
 
Мнения: 354
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 09:30
Местоположение: Твърдица, Стара Загора
Име: Христо Христанов

Мнениеот P.Solberg » Сря Фев 07, 2007 10:31

Пламене, съгласен съм, че пилотите не са камикадзета, но аз много често си гледам ДВД-тата и чета каквото имам за рали "Албена". Също така често гледам "Албена" 2000. Не съм бил на тази отсечка, но от това, което видях условията наистина бяха ненормални. Ради излетя, а онзи идиот, защото само така мога да го оприлича след всичките му минавания, които видях Успенски, след него. Равносметката е двама убити и няколко ранени. Не знам какви бяха условията на "София", но тук можеше да се случи същото. Затова я отмениха. Иначе не съм против да се карат нощни етапи, на дъжд, на мъгла. Там се виждат пилотите, но засъжаление все повече се убеждавам, че нашите са разглезени. Но какво да се прави.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Мнениеот damon » Сря Фев 07, 2007 11:47

Rally Fan написа: Аз, само предавам думите на ... някои организатори, с които съм говорил по тази тема... защо са ни такива и такива трасетата - "защото го правим от гледна точка на сигурността на състезателите и публиката. Първо това се гледа, безопастността на състезателите и публиката."


Ами добре обаче най-добре по тази логика е да се отменят рали състезанията... Няма рали - няма опасност! Вярно е - рали спорта не е безопасен, нито за състезатели, нито за публика. На практика каквото и да направят организаторите пак ще има опасност... Съгласен съм, че и на тях не им лесно - рали спорта се промени последните години, стана доста безопасен, изискванията се промениха - забранени са смесените настилки, не се толерират нощни етапи, има минимално условия за почивка между два дни, има сервизни паркове и т.н. И за много хора като Пламен, които са гледали старите ралита на тях по им харесва така. Бих включил и себе си в това число, въпреки, че тези ралита съм ги гледал само на видео...
И наистина се забелязва тенденция към старите правила - нощно каране, в световния шампионат въведоха отдалечен сервиз, Рали Елпа в Гърция тази година ще е на асфалт единия ден, другия на макадам... Това е трудно за днешните сервизи и пилоти, но пък връща малко ралитата в старите времена.
Иначе за отмяната на отсечката на София - подкрепям Пламен, още повече че тогава града е валял само на малка част от отсечката. В крайна сметка непредвидимостта на отсечката може да ти направи и времето. От екипажа зависи как ще мине...
Биха били смешни и претенциите на някои, че конкурента му е карал по сухо трасе, а за него е заваляло дъжд или град... Това е ралито!
Между другото Кипилово е страхотна отсечка, дори и с разбития асфалт!

А ето и една част от FAQs на едно американско рали училище, струва ми се доста удачна за темата:
What happens if I schedule a course and we have bad weather for the duration of the school?
Guess what - It's a rally school. See you there. In 8 years we have cancelled classes only one afternoon, and the driveway was washing out.

:)
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот Rally_Eon » Сря Фев 07, 2007 14:10

Темата е наистина много интересна. и аз мисля че нашите састезатели са "разглезени" но за това според мен си има причина, и тя е че явно ниамат необходимата подготовка и не са сигурни във способностите си. проблема е че в балгария било от финансова гледна точка, било заради това че ниамаме "много" школи, интензивно трениране е трудно да придобиеш необходимия опит за да ниама така да се каже голиама вероятност за фатални грешки. (може и аз да греша но мнението си е лично, не искам да засиагам никого). но истинското рали си е това, нощно каране, каране в неблагоприятни условия и т. н. дори и в идеални уславия може да се стигне до нежелани последствия. но наистина предизвикарелството кара човек да изкарва максимума от себе си за това е напално вазможно да се варнат старите "сериозните" ралита но с оглед на по-голиама безопасност от преди.
Изображение
Аватар
Rally_Eon
 
Мнения: 234
Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 20:43
Местоположение: Видин/Варна
Име: Радослав Велков

Мнениеот rally_m » Сря Фев 07, 2007 21:01

Определено темата е много интересна.На мен също ми се гледа нощен етап.Много бих се зарадвал сезона да започва от края януари и да се кара примерно до началото на декември,за да може да наблюдаваме различни метероологични условия.Но засажаление това е почти невъзможно,защото е свързано с доста по-вече разходи,отколкото примерно за някое рали в средата на сезона.
За макадамови отсечки или ралита е много добра идеята,но това означава, че трябва да се купи укачване и гуми за него... :roll:
Аватар
rally_m
 
Мнения: 528
Регистриран на: Съб Апр 16, 2005 18:15
Местоположение: Шумен
Име: Бойко Стойчев

Следваща

Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 50 госта

cron