Относно добрината :)

Дискусия за Българския Рали Шампионат

Мнениеот RaPiD » Пон Май 02, 2005 22:53

Наистина според мен пилотът с най-точна траектория е ТОДОР ДУНЕВ както каза Дени, не го казвам защото съм му приятел, а защото това е самата истина. Не съм виждал по-точно каране от неговото. Въпреки че Пумата му воъбще не може да се сравнява с останалите коли, той успява да ги бие. В завоите е цар, никой не може да мине по-бързо от него, винаги там ги настига и после на правата единствено му дърпат.
Жалко, много ме е яд че няма възможност да кара по свястна и конкурентна кола. Това за мен е човек с страшно голям талант, жалко че не е използвал възможноста да продължи да кара в Германия, сега щеше да е ехее.
Аватар
RaPiD
 
Мнения: 2803
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:40
Местоположение: София
Име: Асен Иванов

Мнениеот Lubo_car » Пон Май 02, 2005 23:15

Иван-е ( извини ме за обръщението) , и аз съм абсолютно съгласен с теб. Всеки които се е качил на състезателна кола заслужава единствено и само уважение. Винаги съм се дразнил много като типичните "пишман" разбирачи от публиката почват да коментират абсолютно НЕ на място начина на каране на повечето пилоти, в смисъл, че "нареждат" здраво без въобще да си дават сметка колко "лесно" е да си купиш кола, да я направиш, да дадаеш сума ти и пари за подготовка, екип и прочие за да можеш да изкараш едно рали. И най-накрая някакви си малоумници да те обсъждат колко неможеш да караш. Направо немога да го разбера това нещо. И по тази тема мога да кажа само едно. Именно пилотите с коли от ранга на Ладите заслужават не само уважение, а и направо медал за усилията си да направят колите и да ги карат на ниво. Понеже е много лесно да се стои отстрани и да се "говорят" глупости. За съжаление това е типично българска черта.
А относно журналистрите, това е много дълга тема, която се надявам съвсем скоро да се "развие" в положителна насока....
Аватар
Lubo_car
 
Мнения: 92
Регистриран на: Пет Апр 22, 2005 13:55
Местоположение: Zeist NEDERLAND, Varna BULGARIA
Име: Любомир Любомиров

Мнениеот K_Power » Вто Май 03, 2005 15:14

Това със журналистите е търкано, че няма какво повече да се каже, а и повечето не се и интересуват. Говорих с един приятел от спортните новини по Нова Телевизи, каза, че сега имали нов шеф на телевизията и нищо не разбирал от спорт. За рали България май пак нищо няма да има, но незнам. Относно траекторийте, Танев наистина има най-лошите траектории, относно за Крум, мисля, че неговото каране е доста добро, може да не са му перфектни траекторийте и да кътва малко в повече отколкото трябва, но карането му, за мен е атрактивно и дава добри резултати. Ясен също, други пилоти не са ми правили чак огромно впечатление в карането си. Освен Козлеков, човека си влиза с пълна газ в завойте. Аз нямам никакъв опит с карането, но на базата на това което знам, давам коментари, имам не повече от 100км каране. Изчел съм няколко пъти книгата на Собеслав Засада и на тази база давам коментари. Относно Тодор Дунев, наистина траекторийте са му много добри, но и колата му е слабичка. Примерно с кола С1600 или кола от типа на Максито на Крум ще му е доста трудничко да има толкова добри траектории. а и Царски наистина ми е направил впечатление със взимането на завоите, но впечатлението не е положително и нещо това Пунто го кара като ВРЦ. Вкарва го в максимални обороти, даже започва да цапа и вместо да качи предавка нагоре, продължава да го ръга до дупка. А и чичо ми ми каза, че се познавал с някакъв от Ауто Италия и на Царски както са му докарали колата, вечерта Царя се е обаждал на шефа на сервиза да дойде и да отвори гаража за да извадят фарове, защото го е ударил. А и като караше с Форд Царски направо си спираше преди завойте, като отпусне газта от майната си и лага гърми все едно има бомбардировки.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот Иван Шопов » Вто Май 03, 2005 17:10

swrt написа:Абсолютно съм съгласен с теб,НО като гледам някои твои колеги винаги ми минават 2-3 случая:
Преди години Полицая и Данчони тръгнали да тренират около Шумен.Данчони карал-Полицая давал акъл.........След извесно време по тях се лепнала някаква кола и ....... нема бягане от нея.БИЛО ЗИМАТА.Данчо си юркал здраво,Полицая-ОЙ-ОЙ,а колата зад тях ще им изкърти бронята.......... Спряли да видят кой е зад тях,а от другата кола излиза някакъв сополанко и им вика:"Аре бе ще карате или ще се лигавите".
Преди години ходих на гости в град Пещера,там имаше нещо като събор.Пътя минаваше по трасето на Планинското.Та там засекохме Г.Петров с тренировачния форд(червения) да си тренира.Е да ама друг такъв местен пикльо през целия път му дишаше във врата и като се качих ме горе ни гладаше като полезни изкопаеми.
Преди две зими на същото трасе един стар дападжия направо къртеше задника на Тихо Златков по завоите,защото" ПИЛОТА СЕ ПРАВИЛ НА ГОЛЯМ КАРАЧ-КАРАЛ с ВРАТИТЕ НА СТРАНИ"


Мисля,че всичките хора сложили каска и рискуват живота си заради спорта,заслужават ОГРОМНО уважение.
НО мисля,че не всички са на някакво равнище задоволяващо по-притенциозните зрители.
А те притенциозните ще стават все повече,защото за мое най-голямо задоволство зрителите по трасетата растат.



КЪСМЕТ НА ВСИЧКИ ПИЛОТИ В ПРЕДСТОЯЩИТЕ СТАРТОВЕ.

Всичко това е ок и е така.Макар и от чуто,до видяно,а до преживяно разликата да е огромна.:-)
Хубаво е публиката да е претенциозна,защото тя е стимула за успех.:-)
Говорех за криворазбраната претенциозност.:-)
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Мнениеот OgyWRC » Вто Май 03, 2005 17:42

Бих казал, че траекторията при рали пилотите се избира по-скоро интуитивно (на база опит и възможности) и само отделни "tricky" места се помнят визуално. Да можеш да караш изцяло на записки е необходимо условие за всеки пилот. Много важен елемент е излизането от завоя, "отварянето в края" и ускорението след това! Карането в добро темпо прави добрите времена, а не бързото преминаване на един завой, това все повече важи и за нашите ралита, защото имаме достатъчно дълги отсечки.
Аватар
OgyWRC
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 10:40
Местоположение: София, Търново
Име: Огнян Герджиков

Мнениеот txl » Вто Май 03, 2005 19:54

Lubo_car написа:Всеки които се е качил на състезателна кола заслужава единствено и само уважение. Винаги съм се дразнил много като типичните "пишман" разбирачи от публиката почват да коментират абсолютно НЕ на място начина на каране на повечето пилоти, в смисъл, че "нареждат" здраво без въобще да си дават сметка колко "лесно" е да си купиш кола, да я направиш, да дадаеш сума ти и пари за подготовка, екип и прочие за да можеш да изкараш едно рали. И най-накрая някакви си малоумници да те обсъждат колко неможеш да караш. Направо немога да го разбера това нещо. И по тази тема мога да кажа само едно. Именно пилотите с коли от ранга на Ладите заслужават не само уважение, а и направо медал за усилията си да направят колите и да ги карат на ниво. Понеже е много лесно да се стои отстрани и да се "говорят" глупости. За съжаление това е типично българска черта.


Всичко, което казваш, е вярно. Както сам виждаш, задал съм темата без да споменавам конкретни имена и идеята беше да се обсъдят нещата безпристрастно, откъм страната на спорта и без коментари за отделни състезатели. (Може би трябваше да наблегна на това в темата.) Става дума за техниката на каране, не затова доколко я владеят конкретни лица. Нямам за цел да провокирам отрицателни емоции към състезатели, които и да са те!

Lubo_car написа:Именно пилотите с коли от ранга на Ладите заслужават не само уважение, а и направо медал за усилията си да направят колите и да ги карат на ниво.


Никой не твърди противното. Още повече, че този въпрос няма нищо общо с темата!
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот plm » Вто Май 03, 2005 22:12

Тежка тема за обсъждане с писане по 2,3,5 изричения.
В такава тема е нормално да намесваме нашите пилоти.Ние тях гледаме на живо.
Искам да питам нещо,свързано с темата и последното състезание.
На втората снимка от галерията /качена от ТХЛ/ Крум Дончев доста по-различно от други пилоти е в завоя.Хайде,кажете си мнението за конкретния случай.Лично завоя не си го спомням,но виждам,че доста наблюдатели има там и познават завоя.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот damon » Вто Май 03, 2005 22:17

plm написа:На втората снимка от галерията /качена от ТХЛ/ Крум Дончев доста по-различно от други пилоти е в завоя.Хайде,кажете си мнението за конкретния случай.Лично завоя не си го спомням,но виждам,че доста наблюдатели има там и познават завоя.


Това е предпоследния завой на СЕ2, почти до магистралата. Завоя е почти обратен след дълга около 300 метра права. Крум просто се хлъзна с този завой и задницата на колата "тръгна". Разбира се оправи я, явно влезе по-бързичко отколкото трябва.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот P.Solberg » Вто Май 03, 2005 22:21

Който е гледал Крум с Максито на "Хеброс" ще се сети, че и там тръгваше да го закантва много сериозно, но и за това си има обяснение.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Мнениеот K_Power » Вто Май 03, 2005 23:06

Ми на мен лично ми харесва много как е плъзнал. Направо си е перфектно. На тази отсечка даде и трето време, направо перфектно. Крум съм го гледал, но на Хеброс с Максито не съм го гледал, но знам, че си лъзга.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

CE2-завойче

Мнениеот OgyWRC » Сря Май 04, 2005 11:03

Гледах на живо завоя и съм сложил последователни снимки на доста от пилотите точно от там. Мястото е специфично, подхожда се доста бързо, а завоя в тази посока първо е отворен и после се затваря (по-скоро завоите са си два). Ако спрете на правата твърде рано, това ще ви накара да го кътнете твърде рано. Ако се загледате в снимките, ще видите, че при много от пилотите има значителен understeering в последната фаза на завоя (Данчони, Ники Златков, Царски). Ако скоростта на влизане е голяма или се подходи по-агресивно, то ще се получи ситуацията на Крум, но като се има в предвид, че завоят е почти обратен, макар и не hairpin неговото oversteer-ване не е по-бавно, защото му дава възможност на време да изправи и ускори колата (като си има риск и от нежелано презавиване). При Ясен скоростта явно беше подходяща за описване на траекторията и максимално ранно ускорение. Дунев също намери точното място за кътване, а и скоростта му беше добра. Попказателно беше и в коя част на правата се оказваха автомобилите след завоя, повечето нормално ускоряваха и захапваха десния край на пътя, но имаше и доста пилоти, които така се бяха увлекли в спиране и завиване, че си останаха в лявата част на трасето (дори и англичанин не би се задържал толкова плътно в ляво :) )
Но както казах и преди, един завой не прави състезанието, важен е ритъма и усещането за поведението на колата на пътя.
p.s. Жалко, че се бях заговорил и не можах да направя поредни снимки на Крум. Но пък бях постнал снимки от SS8 Хеброс 2004, където Крум, Ясен и Данчони oversteer-ваха. Но все пак мисля, че не са много местата на които има смисъл от този начин на преминаване.
Последна промяна OgyWRC на Сря Май 04, 2005 18:46, променена общо 2 пъти
Аватар
OgyWRC
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 10:40
Местоположение: София, Търново
Име: Огнян Герджиков

ре

Мнениеот axl » Сря Май 04, 2005 16:43

Аз също бях на завоя, обаче мнението ми е малко по-различно от чутите дотук. Според мен Крум сбърка в този завой и проблема е не, че влезе по-бързо, ами че не отвори достатъчно широко влизането в завоя. Преди завоя пътя е доста широк, но малко от пилотите използваха пълната ширина, Крум например спираше и съответно влезе почти от средата на пътя, без да се изнесе навън. Наистина завоя се затваря на изизане и мисля, че там пролича кой как е влязъл - тези, чиито коли имаха очевидна тенденция към understeer и излизаха извън идеалната крива просто влязоха, в повечето случаи не достатъчно външно и в по-малкото случаи прекалено бързо.
Лично бях впечатлен от преминаването на Мартин Сурилов и също Румен Дунев, Ясен също не мина лошо. Митко отвори добре, но в средата на завоя не го отсече достатъчно и като цяло впечатлението ми е, че имаше значителен резерв и можеше да мине доста по-бързо. Данчони излетя - на снимката ясно се вижда understeer-a на колата му и трябваше да върне газта на излизане, за да се задържи на пътя. Другите не ми направиха особенно впечатление и не мисля да коментирам ...
Пламене кажи какво мислиш за преминаването на Крум като гледаш снимката?
axl
 
Мнения: 2
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:36
Местоположение: Sofia
Име: Александър Томов

Предишна

Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 64 госта