от MIROSLAV MARINOV » Сря Яну 08, 2014 18:57
Жоро,радвам се че ще участвате в рали-спринта.Вече се вижда още преди първото състезание интереса към него.Всичко се случва мно-о-о-о-го бавно и мъчително,но добре че все пак се случва.Още преди три години внесох в БФАС писмо за освобождаване на изискванията за националния шампионат и за рали спринта.Казах им че ще има голям интерес,но тогава никой не обърна внимание.Можеше да се направи един открит рали спринт за да се види интереса.Сега всичките ми тогава отхвърлени предложения се случват едно по едно просто защото са логични.
В понеделник и аз се възползвах от възможността за предложения относно рали спринта и се надявам,че като се съберат повече мнения ще се стигне до по адекватни решения.
До Комисията за рали-спринт към БФАС
ПРЕДЛОЖЕНИЯ
От Мирослав Маринов.АСК „Форд България” във връзка с правилника за Рали-спринт
Уважаеми Господа.
Използвам дадената от Вас възможност за даване на предложения във връзка със създаването на правилника за рали-спринт за да споделя своите аргументи,които надявам се ще намерят някакво приложение.
Рали –спринта е разновидност на ралито,но самия смисъл на създаването му за националния шампионат се прави най вече за намаляване на разходите както на екипажите,така и на организаторите и води до увеличаване на участниците ,които намаляха изключително напоследък.
Ще започна с трасетата.
Вкарването на две или три различни трасета превръща състезанието просто в едно по кратко рали и с нищо не намалява разходите на организатора освен с по малкото време на затварянето им.Остава една и съща бройката на съдийските екипи,пожарни,линейки ,полиция,маршали и т.н.
Затова моето предложение е да вземем образец от Гърция например,където рали-спринта се прави на едно трасе.Можем да използваме трасета с дължина между 15 и 17 км ,да се направят три преминавания за да се впишем в регламентираните до 50 км,като за класирането се взимат двата по добри резултата.Това е в контекста на възможността екипаж с отстраним дефект да остане в състезанието.Такива трасета,които включват всичко,което се изисква от една рали отсечка има много.
Предимствата от тази конфигурация са много.
1.Разходите за организатора се свеждат почти до тези за едно планинско състезание.Има една съдийска бригада за старта и финала.
2.Ще бъде изпълнено без проблем условието опознаването и техническия преглед да са в един ден и самото състезание също да бъде само в един ден.Нека оставим градските специални етапи за другите ралита където те са в деня на техническия преглед.Ако се включи градски етап в еднодневно състезание ,зрителите които ще го гледат няма да могат да отидат на друг.
3.Отпада необходимостта от пътна книга като прехода между финала и повторното минаване може да бъде описано в една страница към регламента.Просто в карнета ще бъде записано времето за следващия старт.
4.Отпада необходимостта от специален заграден сервизен парк със съответните часови контроли като обслужването и зареждането на автомобилите става в свободен бокс като на планинско състезание.Маркирането на гуми също е излишно щом са свободни.Достатъчно е да се гледа само минималната дълбочина на шарката спрямо ЗДП.
5.Голямо е предимството и за зрителите.които могат да се разположат по трасето и да гледат всичките преминавания без необходимостта да препускат към другото трасе за да видят колите отново.Знаем какви тълпи от зрители има по планинските които са си разпънали палатките и масите и си гледат цялото състезание.
6.Медиите също ще могат да отразят състезанието в по спокойна обстановка.
7.Опознаването ще е само на едно трасе,което значително намалява времетраенето му и увеличава възможността за контрол върху него от страна на организатора.
На второ място искам да се спра на лицензирането.Тъй като рали спринта е разновидност на рали дисциплината мисля ,че е редно лиценза да е един.Аргументът ми е ,че все още рали спринтовете са само три плюс един открит,първите два са зимата и ранната пролет,а другите два са късната есен.Някои от участниците в рали спринта биха участвали и в някой кръг от основния рали шампионат през голямата пауза.
Има и колеги от другите дисциплини ,които биха участвали в някой от рали –спринтовете,затова считам ,че премахването на еднократните лицензи е ненавременно .
През миналата година беше може би най добрата система за лицензиране.Лиценз за трите дисциплини плюс за международни участия беше 120лв плюс възможност за еднократен лиценз.Сега лиценз със същите опции е 350лв,близо три пъти повече.Разбира се тук са и тези 50лв за мед. застраховка която безспорно трябваше да се въведе.
Друг съществен въпрос е регламентирането от БФАС на такса за участие за всяка дисциплина..Не е редно да бъде регламентирана такса до 500лв без да се знае за всяка дисциплина и състезание колко е за да може всеки предварително да си направи сметка за бюджета.
Сигурно съществуват и други въпроси и се надявам и други колеги да се включат с мнения за да се състави възможно най добър регламент.
М.Маринов