Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Дискусия за Българския Рали Шампионат

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот dr.hous » Пон Сеп 16, 2013 23:52

Л. Мечков написа:
dod0 написа:Имам въпрос: Лицето Георги Вълчев - Председател на техническата комисия към БФАС, същият човек който е направил доклада срещу Крум и толкова яростно е държал той да бъде дисквалифициран, дали СЛЕДВА ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ в този момент, къде следва и кой му е ръководител "катедра" или ръководител "сектор към катедра"??? Ако е възможно някой да отговори, защото ми казаха нещо което според мен е много лошо и е много далеч от "Феърплей" в спорта!!! Ако това което ми казаха е истина, то тогава е много, много жалко!

лека вечер ! :)

Учим заедно в НСА, постоянно сме заедно с Георги, според мен не знаеш елементарни неща в този спорт, но коментираш. Техническата комисия установява несъответствия, пише доклад и го връчва на съответните отговорни лица, те решават какво да правят. Комисията НЕ Е институция, която наказва, тя само КОНСТАТИРА на базата на пусната контестация, в случая пусната от Владимир Илиев, нашият ръководител катедра, нашият БАЩА и спътник в живота, ние му се кланяме всеки ден по три пъти и слушаме стриктно каквото ни заповяда! Димитър Илиев ни води лекциите, нормално е Георги Вълчев да го толерира, иначе няма да си вземе изпита и няма да получи подпис по специалноста! Ако беше малко по-близо до нашата "кухня", щеше да си наясно с всички неща, които в момента двучат като оня чул, че тоя видял, докато оня говорел...

Ако Георги Вълчев е толкова елементарен и плосък да прави такива "гафове", то и ния, неговите състуденти не сме по-назад от него, все пак нашият випуск не е само той, това сме ние двамата, Десислав Славчев, Екатерина Стратиева, Пламен Камбуров, Сашо Антов, Маринела Живкова и още няколко имена, които, ако не са ти познати, то в гугъла излизат. С този си пост обиждаш индиректно всички ни. Просто е много нелепо всичко, за което питаш в поста си!

Само за протокола ще отбележа, че на писта РУСЕ именно Георги Вълчев отвори две коли, на които никой не пусна контестация, просто така реши. Едната беше на Денислав Шишев - ЕВО7 на Илиеви, а другата на Пламен Камбуров, установи несъответствия и спортните комисари отредиха наказанията на нарушителите. Просто някои хора мислят много елементарно, не е хубаво да се подценява човек, ако има игри някакви те няма да са толкова плоски и прозрачни, Вълчев не е хванат от гората, че да се излага толкова елементарно! Стоя зад думите си с името си! Не съм поредният форумен драскач!

Да прав си колега,но в правото си на спортен комисар и спазването на "РЕГЛАМЕНТА" като такъв,бе 'УВОЛНЕН" от безпристрасният прецедател на ФЕД!!!!!!Как и с какво право се уволнява такъв човек,особенно като нямаш нужната власт и не си запознат с хомологационният фиш на един напълно непознат автомобил?Как ли?Еми много ясно с пристрастие към определен пилот и тим!Как си мислите,че е дошла тази контестация?Мислите ли,че някой я е изсмукал от прстите си?Тимът ръководен от Владимир Илиев,е проучил хомологационният фиш на Форда,консултирал се е с оторизирани лица,предупредили са конкурентите си,че тези елементи са извън хомологация и чак тогава са сезирали спортните комисари.А ето и какво гласи правилника написан и приед от ФЕД
Сочената разпоредба на чл. 145(171) от Националния кодекс по автомобилен спорт гласи, че: „Право на протест имат само състезателят и водачът като независимо от това официалното лице може, дори при отсъствие на протест, да го стори в качеството му на гарант”
УС не счита, че е нужен изобщо протест, за да бъдат сезирани техническите комисари. Последните могат по свой почин да инициират проверка. Няма значение дали до тях е постъпил анонимен сигнал, указание от спорните комисари или сами са констатирали техническата нередност.
Съблюдаването на техническите изисквания към пилотите и автомобилите е основна функция в правомощията на техническите комисари. Те не се нуждаят от специално сезиране, за да изпълняват задълженията си като технически комисари. Във всеки момент, в който последните установят нередовност от технически характер могат да предприемат последващи действия.

И понеже Жоро е пич,реши сам да депозира отставката си а не да чака управителен съвет,от пристрастни ЧИЧКИ,които да го "УВОЛНЯТ"
И само да питам аз,като се УВОЛНЯВАТ грамотни хора наляво и надясно,кой образован и технически грамотен човек ще остане в техническата комисия????????Така ли ще се развива спорта в България?След всяка контестация или решение взето без допитване до Козлеков ще има уволнение ли?На следващото и последно рали отново ще има контестация,да се готвят тех. комисари :lol: ако са останали такива.
dr.hous
 
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 18:30
Име: Косю Йорданов

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот peterco » Вто Сеп 17, 2013 08:05

"Грамотния" човек вече на няколко технически прегледа допусна въпросния автомобил със същите "изменения"- едва ли е толкова грамотен за колкото го описвате господине...

Следователно такива хора не бива да се допускат до техническите комисии на БФАС. Козлеков едва ли е по пристрастен от въпросния господин. Самия г-н Козлеков е доста по умен и запознат с правилата от повечето от нас, за да сгафи с уволнението на "корифея".
Успех на всички сърцати мъже и жени в рали шампионата!

Auto: VAZ 21081, Dacia Logan 1.4 MPi, Peugeot 206 GTi
Аватар
peterco
 
Мнения: 63
Регистриран на: Съб Ное 25, 2006 23:42
Местоположение: Сливен
Име: Петър Петров

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот Иван Шопов » Вто Сеп 17, 2013 09:56

Ех тези пристрастия нямат край...
На някои от тези технически прегледи (като този в Сливен например) е имало предупреждение именно за тези въздуховоди, но уви безрезултатно. FIA все още мълчи по въпроса (защо ли?), а Трибунала вероятно скоро (до два месеца) ще се произнесе.

И по повод на останалото, понеже спомена "умен" и "знаещ":

1. Техническата комисия (без значение кой е в състава и) не дисквалифицира никого. Същата изготвя доклад до спортните комисари и те взимат решение.
2. Председателите на комисии не са щатни служители. Те не биват уволнявани, а назначавани и освобождавани.
3. Гореспоменатите действия се извършват с решение на УС на БФАС, а не еднолично. Никой не може да освободи от длъжност с лично решение който и да било председател или член на комисия. Това важи за всички - от чистачката на офиса до папата.
4. Ще пропусна разсъжденията на тема "знаещ" и "можещ", но ще спомена само едно - Председател, който възприема БФАС като ЕООД и смята, че може еднолично да променя структурата му, за мен поне не е знаещ, що се касае до правилата и изискванията на поста му.
5. Чудя се защо при толкова "строго познаване и изискване за спазване на правилата" (ненапразно е в кавички), нямаше наказани за Планинско "Пещера" тази година например. Състезание, което бе организирано изцяло от БФАС и вместо да е еталон за такова, то се оказа сериозен провал с невероятна доза късмет за моя колега и приятел Христо Парашкевов. Всъщност не се чудя, а знам причината, но Ви подсещам за тази въпросителна. Стига вече "строгост и правила" по харесване!

И между другото - за да се квалифицира някой като грамотен или обратното е редно квалифициращият да има по-висок ценз. Не поставям твоя под съмнение, но ще те помоля да ни го разясниш на нас - тези, които не те познаваме за да възприемем думите ти по-сериозно.:)
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот Л. Мечков » Вто Сеп 17, 2013 12:36

Иван Шопов написа: а Трибунала вероятно скоро (до два месеца) ще се произнесе.....


И това ме развесели откровенно :D


Относно колко е умен и знаещ Георги Вълчев... Не само е умен и знаещ, а е и рядко ЕнтЕлегентен, щото в спортните ни среди вече и това е рядкост :lol: :idea:
Аватар
Л. Мечков
 
Мнения: 614
Регистриран на: Пет Май 02, 2008 19:42
Местоположение: Cosworthland
Име: Любомир Мечков

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот some » Вто Сеп 17, 2013 14:45

Не че много разбирам, но си направих труда да прочета:

Article 261 (2013***) – Group R5 – published on 20.07.2012

BODYWORK - BODYSHELL
900-a0 Only parts authorised by the present regulations and/or parts mentioned in the “modifications /
lightening of the body” VO may be removed.
TIG type welds are prohibited for the body shell and roll cage.
900-a1 Extérieur Exterior
- Additional openings on the engine bonnet must be homologated and must be fitted with wire
netting with a mesh of maximum 10 mm.
- Air ducts (without any modification of the homologated openings) may be added on the
following conditions:
* The air may be authorized only to cool the auxiliaries.
* A single duct per auxiliary is authorized.
* The maximum inner section of each duct must be that of a circular section of 102 mm
diameter.
- Strengthening of the suspended parts of the chassis and bodywork through the addition of
parts and/or material is allowed under the following conditions:
The shape of the reinforcing part/material must follow the surface of the part to be reinforced,
having a shape similar to it and the following maximum thickness measured from the surface
of the original part:
- 4 mm for steel parts,
- 12 mm for aluminium alloy parts.
For bodywork parts, the reinforcing part/material must be on the area not visible from the
outside.
Stiffening ribs are allowed but the making of hollow sections is forbidden.
The reinforcing part/material must not have any other function than that of a reinforcement
and its thickness must be constant.
- Hubcaps must be removed.
- It is permitted to fold back the steel edges or reduce the plastic edges of the wings if they
protrude inside the wheel housing.
- The plastic soundproofing parts may be removed from the interior of the wheel arches.
- The soundproofing material or the material for the prevention of corrosion may be removed.
These elements made from synthetic materials may be changed for aluminium or plastic
elements of the same shape.
- The removal of external decorative strips, following the contour of the car and less than 55
mm high, is authorised.
- Protective headlight covers may be fitted provided that their only function is to cover the
glass, and that they have no influence on the car’s aerodynamics.
- Any locking system may be used for the cap of the petrol tank.
- The jacking points may be strengthened, moved and increased in number. These
modifications are limited exclusively to the jacking points.
The jack must be operated exclusively by hand (either by the driver, or by the co-driver), i.e.
without the help of a system equipped with a hydraulic, pneumatic or electricic energy source.
The wheel gun must not allow the removal of more than one nut at a time.



И още само че за R1,2 и 3:
Article 260 (2012) - Specific Regulations for Group R Cars - published on 01.10.2012

As from 01.01. 2013
Free ducts:
For each brake, one cooling duct with a maximum internal diameter of 10 cm is
allowed, or two cooling ducts with a maximum diameter of 7 cm. This diameter must
be maintained over at least 2/3 of the distance between its entrance and exit. These
ducts may be made of composite material.
Only the following mounting points are authorised for the fixation of the lines to bring
the cooling air to the brakes:
- original apertures in the bodywork, e.g. for fog lamps, may be used to bring the
cooling air to the brakes;
- the connection of the air ducts to the original apertures in the bodywork is free,
provided that these apertures remain unchanged;
- if the car does not have any original apertures, two (2) circular apertures of a
maximum diameter of 10 cm, or an equivalent section, may be made in the front
bumper;
- these lines must not be fixed to the hub carrier.
- these lines may be fixed to the bodyshell or to the suspension links but must not
be fixed to the hub carrier.
As from 01.01.2013
Ducts homologated in VR:
Homologated ducts may be used
some
 
Мнения: 43
Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 10:04
Име: Yan Kalev

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот Иван Шопов » Вто Сеп 17, 2013 16:35

Излишен беше цитата на целия този текст особено на английски - все пак сме българоговорящ форум.

От първата част важното е:

Код: Избери целия код
- Air ducts (without any modification of the homologated openings) may be added on the
following conditions:
* The air may be authorized only to cool the auxiliaries.
* A single duct per auxiliary is authorized.
* The maximum inner section of each duct must be that of a circular section of 102 mm
diameter.
,

което преведено звучи така:

Код: Избери целия код
- Въздушни канали (без промяна на хомологираните отвори) може да се добави
при следните условия:
* Въздухът може да се отвежда  само за охлаждане на помощни средства.
* Едноканално отвеждане до помощни средства е разрешено.
* Максималната вътрешната част на всеки канал трябва да бъде такава, че при  кръгло сечение диаметъра е 102 мм
диаметър.


Така или иначе си има органи, които да решат дали спирачната система и/или окачването са "помощни средства". Има и друг текст на FIA, в който точно са описани помощните средства и няма да го цитирам. Нека видим дали Трибунала ще го прочете и приложи.

Относно "само, че за R1,2 и 3" е същото като да сравняваш Ситроен Саксо (бившо Н2) и Мицубиши Лансър (бившо Н4). Това е хубавото и е идеята на регулациите на FIA, че всяка рестрикция се ограничава до дадена група и клас.

Моля за в бъдеще ако публикувате текст на език различен от българския, да се чуствате длъжни да приложите и точен превод.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот some » Вто Сеп 17, 2013 19:59

Иван Шопов написа:Излишен беше цитата на целия този текст особено на английски - все пак сме българоговорящ форум.


Моля за в бъдеще ако публикувате текст на език различен от българския, да се чуствате длъжни да приложите и точен превод.



Ще бъде взето предвид!
some
 
Мнения: 43
Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 10:04
Име: Yan Kalev

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот lz1ght » Вто Сеп 17, 2013 21:26

До сега не видях някой да коментира жалбата на Глобул РТ до НСТ и приложената снимка. В нея пише, че: "въздухопотокът е насочен към директно към допълнителния съд на предния амортисьор". На приложената снимка в дясната част не се ли вижда спирачният апарат (това с розовото)? Със синьо и червено според мен е съответно предния и задния ръб на въздухопровода, което значи че снимката не е по оста на "тръбата". Според мен въздухопотока не е насочен към допълнителния съд на ампртисьора (както те твърдят), по надясно и по надолу където е спирачният апарат.

Оригинална снимка от жалбата
жалба
R5.jpg
R5.jpg (58.09 KiB) Прегледано 16032 пъти
lz1ght
 
Мнения: 45
Регистриран на: Съб Ное 05, 2011 11:54
Име: Георги Николаев

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот Л. Мечков » Вто Сеп 17, 2013 21:38

Жоро, няма защо това да се коментира, защото си представи, че имаш в ръцете фотоапарат в този момент, сещаш се, че можеш да снимаш от всякакви ъгли. Аз примерно бих снимал през тръбата под такъв ъгъл, че да се окаже, че охлаждам краката на пилота и навигатора :)
Аватар
Л. Мечков
 
Мнения: 614
Регистриран на: Пет Май 02, 2008 19:42
Местоположение: Cosworthland
Име: Любомир Мечков

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот lz1ght » Вто Сеп 17, 2013 21:52

Да така е. Но ако си виновен и да се опитваш да лъжеш по този начин. Не мисля, че е доблестно.
lz1ght
 
Мнения: 45
Регистриран на: Съб Ное 05, 2011 11:54
Име: Георги Николаев

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот peterco » Вто Сеп 17, 2013 22:45

За колегата- би било невероятно това да е спирачния диск на автомобила. Дори на твоя автомобил е невъзможно да се види диска по този начин. Направи си една пробра- навеждаш се и с ръка прокарваш линия- права. В 99% от автомобилите дори спирачния апарат не се напипва. При огромните гуми на състезателните автомобили пък е невъзможно....

Днес един човек, страничен, ми разказа как е останал слисан от начина на прегледа за откриване на нарушението... Отношение, изказвания и т.н. Въпросния питомник на Илиеви... Оле... искрено се надявам да е имало причина... или да преувеличават думите си. Престарал се е обаче... и в нервите и в тона и не само...
Успех на всички сърцати мъже и жени в рали шампионата!

Auto: VAZ 21081, Dacia Logan 1.4 MPi, Peugeot 206 GTi
Аватар
peterco
 
Мнения: 63
Регистриран на: Съб Ное 25, 2006 23:42
Местоположение: Сливен
Име: Петър Петров

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот Mr.X » Вто Сеп 17, 2013 22:48

:-)))))))) Не, че нещо, но само един въпрос имам. Има ли някой тук, които дори и да си мисли, че е възможно да има оправдание от сорта на ..."охлаждането е за съда на амортесьора" ?!?!?
Разбира се, че ще е за апарата. Те Ригер щото сефте правят такива окачвания и въобще незнаят какво се случва със съда нали? :-))) И "незнаят" , че за разлика от съседите им , другите евреи от Профлекс който все още си държат на маркучи и произволно поставяне на съда....... ИМА причина компенсатора да е ДОЛУ/БЛИЗКО или направо в едно тяло с амортесьора.....
То ако наистина има проблем с охлаждането на съда, ТОЧНО на Фиеста Р5, значи Ригер примерно трябва да се застрелят :-))))))). А пък и друго, ако наистина има каквато и да е логика там да "грее" дотолкова, че да има проблем и да е нужно охлаждане , то значи Импреците с Ригер, трябва след десетия СС да немогат да стоят на пътя.... :-))) Примерно де.
Голям смях ей ... :-))))!
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот dr.hous » Вто Сеп 17, 2013 23:02

peterco написа:"Грамотния" човек вече на няколко технически прегледа допусна въпросния автомобил със същите "изменения"- едва ли е толкова грамотен за колкото го описвате господине...

Следователно такива хора не бива да се допускат до техническите комисии на БФАС. Козлеков едва ли е по пристрастен от въпросния господин. Самия г-н Козлеков е доста по умен и запознат с правилата от повечето от нас, за да сгафи с уволнението на "корифея".

Първо господине,техническият преглед е за мерките за безопасност и основните неща от хом.фиш/рестриктори,диаметри на дроселови клапи,килограми и т.н./,а не преди състезание да ти разгобят мотора и колата за проверка на възли и агрегати!Второ ако някой е фалшив по-какъвто и да е начин/кубатура,гуми,гориво и т.н./винаги има начин да премине тех.преглед като редовен и после да ги подмени!Ако желаеш ще ти кача снимки от въпросното рали за да видиш колко пъти се появяват и изчезват тези въпросни елементи!Каква е логиката да ги махат от време на време като са в + и непротиворечат на правилника!?Да си запознат случайно с факта,че автомобилите от този клас имат еволюции и за да продължат хомлогацията си те се upgrate-ват?Да ти кажа ли колко излиза това удоволствие?Ще ти кажа 40000-50000 хил.Да ти кажа ли сега кой си преправи колата от ево-1 в ево-2 с частите от еденицата за да си удължи хомлогацията?Еми ще ти кажа, за едно Пежо за,което всички знаеха и си затваряха очите/включително Владо Илиев и въпросният Жоро/Преди рали България вече им стана неудобно и взеха,че го смениха с този на Пепи.А сега да ти кажа и един друг факт!При охлаждане на спомагателни елементи имаш право да охлаждаш не повече от един такъв!!!!!!!!!!!!!А какво се вижда на снимката/снимана под ъгъл/,освен компенсатора?Еми спирачен апарат/ако може да се твърди,че спирачките са спомагателен а не възлов елемент/И така 1+1=2,пак издънка и сега кво правим?
dr.hous
 
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 18:30
Име: Косю Йорданов

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот dr.hous » Вто Сеп 17, 2013 23:11

А па ми е и много интересно с такива претенций,а снимката е направена с качество на руски апарат "Смяна "от 1980год. ако знаеш каква е тази марка!
dr.hous
 
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 18:30
Име: Косю Йорданов

Re: Рали Сливен 06-08 септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

Мнениеот zabolekar » Вто Сеп 17, 2013 23:13

Интересно, какво е мнението на Камен Михайлов по казуса. Безспорно е най-запознат с подобни практики в Европейските и Световни шампионати като делегиран член на техническите комисии.
zabolekar
 
Мнения: 9
Регистриран на: Съб Май 05, 2012 19:41
Име: недко христов

ПредишнаСледваща

Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта

cron