Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг
Публикувано на: Пет Апр 26, 2013 11:46
Рали Хеброс, 14-15 юни 2013
Национален Шампионат I кръг
Организатор: АСК “Пловдив”
Официална интернет страница
Зрители
Безопасност
Брошура
Програма
Часови график
Карти
Информацията за специалните етапи
График за затваряне на специалните етапи
Състезатели:
Списък на заявките
Допълнителен регламент
Заявка за участие
Медии:
Заявка за акредитация
И след като сме започнали с изненадите, нека да ви предложим и една от Пловдив
Най-общo казано, ралито ще претърпи промени в сравнение с първоначалните планове - то ще бъде кръг само от Българския рали шампионат и ще има международен статут, като напуска доброволно Европейската рали купа на ФИА. На пръв поглед новината не е хубава, но след кратък размисъл, посочен в по-долните редове, се вижда, че това далеч не е така!
Причините са следните:
- посещаемостта на чуждестранни екипажи на българските ралита, част от Европейската рали купа, е изключително малка, a в последните години - почти нулева.
- с изключение на това, че вече са премахнати зоните, на които до 2012-та купата бе разделена, ФИА по никакъв начин не стимулира отборите с по-малки бюджети да вземат участие в нея. Тук се има предвид годишното награждаване, което е само за генерално класиране, т.е. няма годишни награди за групи и класове! Следователно, няма как екипажите с автомобили от по-малките и респективно - масовите класове да се борят за призово място за целия шампионат, ако има 3-4 екипажа с по-силни автомобили, които участват регулярно в него. А след като няма годишно класиране за класовете или поне за групите, това води до почти пълния отлив на чуждестранни отбори от шампионата, участващи с по-слаби автомобили.
- липсата на политика (засега) за популяризиране на шампионата от страна на ФИА.
- не на последно място по важност - доста по-големите разходи както за организиране, така и за участие. При положение, че чуждестранно участие (почти) няма, то и по-мащабната организация и похарчените за нея повече средства губят смисъла си. От друга страна, българските екипажи също са в по-затруднено положение, тъй като изразходват ресурс за около 2 състезания от националния ни шампионат без това да им носи допълнителни точки, а това обяснява липсата на интерес и от тяхна страна!
Какви са предимствата, ако ралито е по-късо:
- привличане на повече най-вече български екипажи заради по-късата дистанция на ралито. През зимната пауза доста на брой участници от Българския рали шампионат лично изразиха недоволството си от това, че през тази година ралито ще бъде по-дълго и скъпо (причината за това бе спомената малко по-горе).
- от друга страна към момента имаме запитвания и от около 10 гръцки екипажи, искащи да вземат участие в състезанието, като всички от тях се "притесняваха" от 170-те състезателни километри, които се изискваха от ФИА (ралитата от техните шампионати са от порядъка на 50-100 състезателни километра). Разбира се, запитванията не означават 100-процентови заявки , и това трябва да е ясно на всеки, НО все пак запитванията са реалност и първите от тях започнаха да пристигат преди няколко месеца, което значи, че отново, както преди години, от Гърция има голям интерес към състезанието, а това може само да ни радва! С ефективна реклама се надяваме тази година да привлечем и екипажи още от съседните Румъния, Турция и Сърбия, но ще направим всичко по силите си и за заявки от по-далечни държави!
- освен това, изискванията към състезателите ще бъдат значително по-леки (разбира се сигурността винаги ще е на първо място!), а и ще бъдат допускани всякакви групи и класове автомобили с валидна или изтекла хомологация! Надяваме се, че тези две "опции" допълнително ще спомогнат за увеличаването бройката на участниците!
- всичко, казано по-горе, е добре дошло не само за състезателите, но освен това и за публиката, и за спонсорите! Повече екипажи = повече публика, а оттам и на повече спонсори... или поне такава би трябвало да е максимата Тази година ще си партнираме с фирма за авточасти "Косер" и шоуто в Панаира планираме да бъде още по-голямо от миналата! Маршрутът на ралито ще бъде същият като през 2012-та, а това означава, че отново ще е съобразен с публиката, за да може тя да наблюдава максимален брой етапи! Взели сме предвид евентуалното осъществяване на възможност за гледане на абсолютно всички етапи (разбира се, без каквото и да е бързане), но тук отново опираме до финансите...
Смятаме, че към момента това е начинът за привличане на повече състезатели, публика и спонсори и се надяваме на по-добри времена!
В същото време организацията по ралито тече с пълна пара, а по-долу можете да намерите новата брошура за 2013 година!
(Кликнете върху нея, за да я свалите в .pdf вариант)
Организационен комитет,
АСК Пловдив
Национален Шампионат I кръг
Организатор: АСК “Пловдив”
Официална интернет страница
Зрители
Безопасност
Брошура
Програма
Часови график
Карти
Информацията за специалните етапи
График за затваряне на специалните етапи
Състезатели:
Списък на заявките
Допълнителен регламент
Заявка за участие
Медии:
Заявка за акредитация
И след като сме започнали с изненадите, нека да ви предложим и една от Пловдив
Най-общo казано, ралито ще претърпи промени в сравнение с първоначалните планове - то ще бъде кръг само от Българския рали шампионат и ще има международен статут, като напуска доброволно Европейската рали купа на ФИА. На пръв поглед новината не е хубава, но след кратък размисъл, посочен в по-долните редове, се вижда, че това далеч не е така!
Причините са следните:
- посещаемостта на чуждестранни екипажи на българските ралита, част от Европейската рали купа, е изключително малка, a в последните години - почти нулева.
- с изключение на това, че вече са премахнати зоните, на които до 2012-та купата бе разделена, ФИА по никакъв начин не стимулира отборите с по-малки бюджети да вземат участие в нея. Тук се има предвид годишното награждаване, което е само за генерално класиране, т.е. няма годишни награди за групи и класове! Следователно, няма как екипажите с автомобили от по-малките и респективно - масовите класове да се борят за призово място за целия шампионат, ако има 3-4 екипажа с по-силни автомобили, които участват регулярно в него. А след като няма годишно класиране за класовете или поне за групите, това води до почти пълния отлив на чуждестранни отбори от шампионата, участващи с по-слаби автомобили.
- липсата на политика (засега) за популяризиране на шампионата от страна на ФИА.
- не на последно място по важност - доста по-големите разходи както за организиране, така и за участие. При положение, че чуждестранно участие (почти) няма, то и по-мащабната организация и похарчените за нея повече средства губят смисъла си. От друга страна, българските екипажи също са в по-затруднено положение, тъй като изразходват ресурс за около 2 състезания от националния ни шампионат без това да им носи допълнителни точки, а това обяснява липсата на интерес и от тяхна страна!
Какви са предимствата, ако ралито е по-късо:
- привличане на повече най-вече български екипажи заради по-късата дистанция на ралито. През зимната пауза доста на брой участници от Българския рали шампионат лично изразиха недоволството си от това, че през тази година ралито ще бъде по-дълго и скъпо (причината за това бе спомената малко по-горе).
- от друга страна към момента имаме запитвания и от около 10 гръцки екипажи, искащи да вземат участие в състезанието, като всички от тях се "притесняваха" от 170-те състезателни километри, които се изискваха от ФИА (ралитата от техните шампионати са от порядъка на 50-100 състезателни километра). Разбира се, запитванията не означават 100-процентови заявки , и това трябва да е ясно на всеки, НО все пак запитванията са реалност и първите от тях започнаха да пристигат преди няколко месеца, което значи, че отново, както преди години, от Гърция има голям интерес към състезанието, а това може само да ни радва! С ефективна реклама се надяваме тази година да привлечем и екипажи още от съседните Румъния, Турция и Сърбия, но ще направим всичко по силите си и за заявки от по-далечни държави!
- освен това, изискванията към състезателите ще бъдат значително по-леки (разбира се сигурността винаги ще е на първо място!), а и ще бъдат допускани всякакви групи и класове автомобили с валидна или изтекла хомологация! Надяваме се, че тези две "опции" допълнително ще спомогнат за увеличаването бройката на участниците!
- всичко, казано по-горе, е добре дошло не само за състезателите, но освен това и за публиката, и за спонсорите! Повече екипажи = повече публика, а оттам и на повече спонсори... или поне такава би трябвало да е максимата Тази година ще си партнираме с фирма за авточасти "Косер" и шоуто в Панаира планираме да бъде още по-голямо от миналата! Маршрутът на ралито ще бъде същият като през 2012-та, а това означава, че отново ще е съобразен с публиката, за да може тя да наблюдава максимален брой етапи! Взели сме предвид евентуалното осъществяване на възможност за гледане на абсолютно всички етапи (разбира се, без каквото и да е бързане), но тук отново опираме до финансите...
Смятаме, че към момента това е начинът за привличане на повече състезатели, публика и спонсори и се надяваме на по-добри времена!
В същото време организацията по ралито тече с пълна пара, а по-долу можете да намерите новата брошура за 2013 година!
(Кликнете върху нея, за да я свалите в .pdf вариант)
Организационен комитет,
АСК Пловдив