от MNK » Чет Апр 28, 2005 00:46
Най-жалкото от всичко, в резултат на преместването , е нарушаването на многогодишна традиция - нещо, което никога няма да се върне.
Имената на скоростните етапи и на селищата по маршрута на Рали "Албена" са се превърнали в легендарни - не само в нашата страна, а в цяла Европа.
Представата за тях е такава, че само при тяхното споменаване ти минават най-красиви спомени от събитията преди години. И тези от Рали "България" ще се знаят, но според мен няма да могат да достигнат славата на етапите от ралито преди преместването му - просто поради постоянно променящите се правила за провеждане на рали, все по-малко неща ще се случват, които да бъдат запомнени толкова дълго време, колкото се помнят неща, случили се напр. на "Аладжа манастир", "Пивовара", "Преслав", "Върбица", "Кипилово", "СТАРА РЕКА", "Българка", "Твърдица", "Язовира", "Беброво", "Боров дол", "Ичера", "Раково" и т.н.
Всички тези трасета, както и много други, съчетани с изключително силните пилоти, карали по тях с най-мощните автомобили от гр. В, гр. А и WRC, включвайки макадамовите етапи и нощното каране, по дългото времетраене, липсата на сервизни паркове и разполагането на сервизите свободно по маршрута и етапите за свръзка - предполагат като цяло и много по-интересни състезания, всяко толкова интересно, че последното нещо, когато ходихме да гледаме, е това, колко силно е ралито и колко слабо е било предходната година. За мен то ставаше по-силно и по-силно, докато не бе преместено на сегашното му място.
А друг въпрос е, че предишното трасе не отговаряше на условията за провеждане на големи ралита, което е жалко.
Всички тези думи се подкрепят и от мненията, които прочетох за възраждането на част от тези легендарни етапи чрез Рали "Твърдица", които са повече от положителни.
Това е накратко мнението ми, мнение на човек наблюдавал рали "България" от 1983 до 2004 г. вкл. без 1994 г.
Поздрави на всички!
MNK