от andrey kokalov » Чет Ное 22, 2012 15:39
Здравейте !Не ми се искаше да пиша следващите редове,но полемиките в друга тема,където рали Хеброс 2012 се дава като отличен пример за проведено състезание,започнаха да излагат на показ ниските страсти и малките хора в този спорт.И в този ред на мисли искам да споделя защо ралито стана така добро според мнението на журналисти,пилоти,маршали,съдии и Организационен комитет.Тези впечатления са добити от разговори с Георги Иванов,Игнат Исаев,Пламен Стайков,Христо Николов,Стефан Итов,Георги Гаджев и още много други.
Като част от Организационния комитет успях да видя нещата от кухнята на спорта.Тези неща,и до днес твърдя,трябва да си останат там,а не да са обществено достояние .......Поради тази причина започвам да говоря принципно.
Въпросното състезание,за което става дума,е писта Хасково 2012.Държа да подчертая,че не съм присъствал на него.Четейки мненията на хората тук,както и статията на Страшимир Димов и организатора на пистата добих някаква представа за случилото се там.
Да се върнем на Хеброс или защо то трябва да стане еталон за провеждане на състезанията в България ?Не знам дали Ви е ясно,но в този спорт деятелите от край време не се понасят,дори и да са от един и същи град.В този ред на мисли до последно смятах,че гранатата е плод на съботаж,отколкото поредната проява на глупостта на военните.Но това е друга тема.От тук следва,че ако се опитваш да направиш състезание някъде ти задължително трябва да се обградиш с екип,който стои зад теб и споделя убежденията ти.
Друго основно нещо - Състезание от календара трябва да се одобри за провеждане от Федерацията.Самата Федерация като структура не искам и да я коментирам.Важното в случая обаче е,че там работят хора.И ако имаш подхода към тях и си знаеш правата и задълженията те НЯМА как да не ти помогнат !!!За пример давам Румен Манолов и Крум от СБА Самоков .В частност искам да споделя за инвентара на БФАС,който се ползва при провеждане на абсолютно всички спортни мероприятия от календара !Загражденията,знаците,колите и лентите бяха в Пловдив в пълна готовност още във вторника преди ралито.Определено можеше да ползваме повече заграждения,но в крайна сметка по вида на ССС Пловдив едва ли някой е разбрал за това ........
Още един интересен момент - финансирането.И Министерството на спорта,и Федерацията осигуряват бюджети.Друг е въпроса кога и как парите достигат до организатора.И въпреки,че сме имали точно толкова пари,колкото и другите състезания у нас никъде не се спомена за този проблем преди,по време и след ралито.Баджовете за всички гости и медии не бяха с канап и никой не разбра колко пари излезе състезанието.Важното е да се разбере,че няма как да си на контра с хората,от които ти зависи мероприятието .
Друга част от организацията е набирането на доброволци-маршали,в случая и съдии.На тези хора темата пари не е споменавана,както се прави по цял свят.Съдиите бяха подготвени в месеците преди ралито и сега се създаде местен съдийски апарат,готов и за следващи автомобилни мероприятия.Много по-лесно е да купиш млад човек с идея,от колкото с пари.Истина,която много организатори явно не разбират !
Основното нещо за провеждане на състезание си остава кръговрата спонсори,пилоти,публика.Благодарение на Дамян Киров се осигури перфектен часови график с възможност за голяма гледаемост.Пилотите сами показаха чрез заявките си одобрението към състезанието.Бизнеса в Пловдив и региона пък адмирира провеждането на състезанието в такъв формат чрез спонсорствата.И в крайна сметка май всички останаха доволни ?!
В Администрацията ни помогнаха хора и от други ралита.В действителност без тях можеше и да не се оправим.И въпреки много бройните грешки и пропуски от моя страна да речем,хората ни помагаха.Защото видяха ентусиазъм,младост,любов,а не ламтеж за пари .........
Всеки,както и аз,многократно сме обвинявали Федерацията за нивото на спорта.Моето мнение скоро едва ли ще се промени.Важното обаче е друго !Федерацията няма интерес да спъва никой организатор.Ако той не може да се справя и не изпълнява разпоредбите в правилника и Господ не може да му помогне.В този ред на мисли се спазиха всички срокове,подадоха се всички документи и т.н.В резултат на това в интервю пред медиите председателя на федерацията спомена,че това е облика на рали спорта за догодина.С оглед на възможностите на Твърдица,Вида,Средна гора мисля,че това е постижимо.Въпроса е да има конкуренция,за да се вдига нивото !В резултат на това имаме и коеф. 5 за догодина,а ще проведем и още едно състезание в региона !
В заключение- спорта трябва да се прави предимно за публиката.Всякакви елементи,които уронват престижа на спорта са нежелани в него !Добро състезание се прави с любов,желание,новаторство,единомислие.....Парите идват на последно място.Програмата и картите за рали Хеброс 2013 вече са готови.И ако всичко протече според очакванията гарантирам,че ще е много по-добро от тазгодишното.Защото колкото и проблеми да имаме,те си остават за наша сметка.Зрителите трябва да гледат само представлението,а не гримьорната.А Федерацията със сигурност би помагала по-активно на състезания,които утвърждават престижа и и вдигат нивото на спорта.Дори и да не го прави няма да се бърка .....Няма как да проведеш състезание,заради което Федерацията е на международен съд,а после да искаш коректно отношение.Влади Гатев на скоро написа,че състезание се прави според възможностите и НЕ на всяка цена!Това е единствената истина в момента и е крайно време организаторите да го проумеят !
Нека всеки,които посещава този сайт да кара с главата,а не с краката си!