Както споменах и по-горе... последната подобна битка като тази година беше през 2009. Тогава Митко беше изкривил задното колело при второто минаване на Твърдица, а Крум е имал някакви проблеми. Там където ми е известно че някой е имал проблеми, не съм удебелил времето. През 2009 година си беше битка от първата до последната отсечка без гуми и т.н. ако не броим последната отсечка, а имено спускането към Твърдица. Колкото до това, кой дава газ там и кой не, мисля, че точно това е отсечката на която може да се спечели/изгуби много време и на нея пилотите дават всичко от себе си, а и е най-дълга. Затова мисля, че тази година е много показателна и може да бъде база на сравнение с тазгодишното рали (ако не броим спуканата гума на Стайков). Мисълта ми беше, че ако проследим времената от тогава и сега.... прехвърлянето от Ево 9 на С2000 (респективно и ако не сменяш автомобила, а си караш С2000 през тези години) не се отразява на времената осезаемо, като се има в предвид, че тогава ралито се провеждаше Октомври месец.
П.С. Стартовете и финалите на посочените отсечки са си същикакто от 2009 до 2012.