ERC Rally Bulgaria - pros & cons
Поздравявам всички екипажи, които застанаха на старт и най-вече тези, които показаха силно и грамотно каране!
Макар и състезанието да не се отличаваше много от Средна Гора, като стартов списък, „битката за България” винаги носи допълнителен заряд и психологическо напрежение, което пък води до доста грешки. За съжаление, тъкмо когато решиха да атакуват Антон и Венци също допуснаха грешка, след като понатоварените от спускането спирачки ги предадоха точно за интензивното спиране на едно доста коварно място в Мухово, известно с неравности и мръсен асфалт. DS3-ката отново е в бокса, но надявам се не за много дълго …
Състезанието загуби много от своя блясък още в началото, когато Бети беше "уловен" и отстранен, Тошко Славов чу звук от лагер от двигателя, Любчо Каменов отпадна заради проблеми с диференциала, а Марти изобщо не успя да стартира.
Митко, Пепи и Крум спретнаха традиционната борба, като и тримата се раздадоха, но Митко беше изключително силен в бързите пасажи и според мен там направи разликата. Rzeznik доста добре контролираше 10-ката и не случайно наказа Tlustak, който имаше само кратки проблясъци. Alkuwari определено караше по-силно на гръцкия макадам отколкто тук, а и колата там беше във версия WRC, макар че и в „С2000” вариант показа потенциал. Явно 1.6Т концепцията е следващото поколение автомобили, които вече са по-добри от класическите С2000.
Дани Попов с навигатор Дилян Попов и механик Ясен Попов
също направиха силно състезание и въпреки, че автомобилът не беше в добра кондиция показаха много силни минавания на бързи завои, а и атрактивно пързаляне, което е показателно за това какво може да очакваме в бъдеще.
При FWD отпадането на фаворита Тошко Славов остави първото място свободно, като Парли, Антон и Тишо бяха претенденти за него. Последва много силно каране на Тишо и Добчо, които до голяма степен компенсираха липсата на турбо и с малко шанс заеха първото място. Парли не блестеше с нищо, но наложи добро темпо с доста силната DS3-кa.
При Саксо-тата Gatsos извади такъв автомобил, на който завидя цял Сливен, но пък Катето не му даде „да хване ръка” в клас 6, за което едно голямо браво! В клас 9 отново ми хареса карането на Христо Атанасов. В клас 8 Емо Денев и Иво Даскалов също поддържаха интрига.
Много интересен автомобил отново е произвел Пламен Пантелеев, доколкото разбрах е сглобен доста бързо и това е едва първата му еволюция, та очаквам „WRC-то от Русе” да се развива за следващите стартове.
Атмосфера – състезанието имаше хубава атмосфера, макар и тя да се създаваше от малкото останали верни фенове, готови на всичко за да са по отсечките и дошли въпреки негативната PR кампания преди надпреварата. Етапите около Боровец бяха добро решение при невъзможност да се кара около Белмекен и отново върнаха състезанието в курорта. Първата отсечка в Петък също допринесе за първоначалния заряд на надпреварата. Е, ако не съвпадаше с откриването на Европейското по футбол, сигурно щеше да привлече повече местни фенове.
Голям минус на надпреварата беше затварянето на отсечките за по 5-6часа, което блокира публиката и изнерви фенове и полиция. Решението да не се отваря движението не беше оповестено никъде и макар за нас това да се подразбираше, то за чужди фенове и журналисти, а и за останалите „непросветени” фенове това се оказа изключително неприятен капан. Аргументите за недопускане на движение са, че преди второто минаване отново трябва да се „чисти” трасето. Това е основателно, когато има по-малко от час между двете преминавания, но когато има 3-4часа, нищо не пречи трасето да се отвори и час-два преди старта на второто минаване полицаите, които и без това са там, вместо да скучаят да минат и отново да „почистят” отсечката. Но изглежда в това уравнение удовлетворението на публиката е с най-малка тежест. В интерес на истината полицаите си вършеха добре работата и бяха достатъчно любезни (поне с мен), просто отново не бяха добре информирани и чакаха разпореждане с висше.
Голям плюс за надпреварата беше новият сайт и отразяването на резултатите наживо. От друга страна, до последно на сайта имаше различни времеви графици и карти, които доволно лесно можеха да объркат човек. Отсечките около Боровец бяха добре дошли за феновете.
Как виждам аз следващото състезание:
- запазване на отсечките около Боровец, но с по-малко въртене в самия курорт, за да не се блокира движението прекомерно.
- финална отсечка в Боровец, която да задържи публика за награждаването.
- един състезателен ден около Мухово и един около Белмекен.
- атрактивни зони - включване на повече изкуствени шикани и макадамови пасажи, които да са леснодостъпни за публика. В този ред на мисли, браво и за двата шикана около Боровец на които имаше доста фракция и атракция.
- времеви график, който да улесни максимално придвижването на публиката
- стриктно спазване на предварително обявеното време за затваряне и отваряне на отсечките
- активен PR преди състезанието, който да привлече публика
- активна дипломация за привличане на чужди екипажи, включително и силни