Страница 1 от 2

24-те часа на Льо Ман

МнениеПубликувано на: Пон Май 01, 2006 00:15
от PAS_RALLY
за тези които не са много много запознати това е състезание за спортни автомобили и прототипи. Провежда се по трасе включващо специални участъци и нормална шосейна мрежа в района на град Льо Ман, Франция.
Състезанието се организира от „Automobile Club de L'Ouest“.
Провежда се ежегодно от 1923 година, като състезание не е имало само през 1936 г. и по време на немската окупация и следвоенните години 1940–1948 г.
Традиционно старта се дава в 16:00 в събота и продължава 24 часа.

Shell сключи договор за партньорство с Audi Sport, в рамките на което ще бъде разработен първият в света дизелов автомобил, способен да спечели прочутото автомобилно състезание „24-те часа на Льо Ман”, съобщиха от компанията.
Audi R10, заредено с Shell V-Power Diesel, ще застане редом с най-бързите бензинови автомобили на старта на смятаното за най-трудното в света автомобилно състезание.

МнениеПубликувано на: Пет Май 12, 2006 14:13
от chefo
Това трасе има убийствено дълга права,която ``накълцаха`` на две места ако не се лъжа.Каква ли щеше да е скоростта ако я бяха оставили със старата конфигурация(ама така е по-safety де).Аз лично доста уважавам това състезание и колкото мога да гледам от него го гледам.

Още ме е яд за пистата Хокенхайм,която също ``кастрираха``.

audi

МнениеПубликувано на: Пет Май 12, 2006 18:40
от dimitar_kadiev
Audi ще го спечелят с дизел!Ако го направят ще е голяма реклама за тях.

МнениеПубликувано на: Съб Май 13, 2006 11:06
от K_Power
Определено. Фолксваген и Ауди наблягат на рекламата на дизелите им. На таз годишното издание на рали Дакар Фолксваген бяха с Туарег 2,5 ТДИ. И класирането им беше доста добро. трето място на подиума. Имаха спечелени отсечки, сега Ауди наблягат в 24 часа на Льо Ман с дизел, има и пистови серии, където карат Голф 4 ТДИ, а и има Голф 4 Киткар за рали дизел.

Вапрос?

МнениеПубликувано на: Съб Май 13, 2006 11:21
от dimitar_kadiev
Кога рали автомобилите ще станат дизели като се има предвит доста по-бързото им развитие в последните години в сравнвние с бензиновите?

МнениеПубликувано на: Вто Май 30, 2006 20:28
от flash
когато успеят да направят толкова широк оборотен диапазон както бензиновите. Аз съм фен на бензина.

МнениеПубликувано на: Вто Май 30, 2006 20:41
от EVOsport
flash написа:когато успеят да направят толкова широк оборотен диапазон както бензиновите. Аз съм фен на бензина.

И аз съм твърдо за бенза!

Гледх на скоро един клип с едни дизелови бегачки(аз им викам нафтови печки) ама къдят
ама страшна работа, дано не се разпространят че ше ни удушат :lol:

МнениеПубликувано на: Пон Юни 19, 2006 13:03
от makadam
Този уикенд технологията Shell V-Power Diesel влезе в историята на автомобилните състезания, давайки мощ на Audi R10 TDI да стане първата в света дизелова кола, спечелила “24-те часа на Льо Ман”.

Безспорно най-изтощителният състезателен тест за икономичност на горивото, мощност и представяне на двигателя, Льо Ман е 24-часов автомобилен маратон, който изисква и от най-опитните пилоти да подложат на изпитание границите на възможностите си.

Зареден с технологията на Shell V-Power Diesel

Shell V-Power Diesel е разработен да помага на съвременните дизелови двигатели да осигуряват повече мощност за по-дълго време. Това е само една от причините, поради които Audi R10 с 12-цилиндров TDI двигател с обем 5.5 л, зареден със състезателно гориво Shell V-Power Diesel, успя да развие мощност от 650 конски сили и колосален въртящ момент от 1100 нютонметра с равномерно представяне по време на най-трудното в света състезание.

МнениеПубликувано на: Пон Юни 19, 2006 15:11
от K_Power
Е Фолксваген това нещо го доказаха и на Дакар! Евалата им!

МнениеПубликувано на: Пон Юли 24, 2006 16:09
от RRT
Be to VW dobre na Dakar, samo che R10 na Audi si e visokotehnologi4en sastezatelen motor, izpolzvasht dizelovo gorivo. Ne e dizelov dvigatel prigoden za sastezania. To si e racing full :) ot parvata 4erta na hartiqta do poslednoto bol4e. Koeto si pokazva che makar che sme fenove na benzina, dizela si e potencial. vremeto na traktora otmina

bravo na Audi. ni6to 4e reglamentite malko ili mnogo sa ot polza za edin dizelov avtomobil na Le Man. Vse pak tova s nishto ne namaliava uspeha v predstavianeto i tehnologiata na R10. (S drugi dumi, drugite da ne sa spali, da sa si napravili i te racing naftova pe4ka kato ne im haresvat reglamentite vmesto da se opravdavat s tova ;) )

pozdravi

RRT

МнениеПубликувано на: Вто Юли 25, 2006 03:55
от K_Power
Рекорди с дизели има още и от 50-те и 60-те години! Ами то и оня мотор на Туарега не си е най-обикновен за Дакар ... :D браво на Фолксваген. Имат най-икономичния дизел в света, Лупо 3л, 2,8 литра на 100км, помпа-дюзи, 1200сс, 3 цилиндъра, ТДИ ... сега ФВ спечелиха и Льо Ман с Ауди, трето място на Дакар ... БРАВО!!!

МнениеПубликувано на: Вто Юли 25, 2006 16:17
от PAS_RALLY
да сега и с полото да направят някакви успехи браво наистина много добре си се развиват

Re: Вапрос?

МнениеПубликувано на: Вто Юли 25, 2006 17:50
от Ferjancz
dimitar_kadiev написа:Кога рали автомобилите ще станат дизели като се има предвит доста по-бързото им развитие в последните години в сравнвние с бензиновите?


В момента има хомологирани марки с дизелови мотори ! даже в някои държавици си ги карат хората!

МнениеПубликувано на: Пет Авг 18, 2006 18:25
от emon
Екипа с който е участвал Льоб е завършил втори. Това е Пескароло-Джъд, казват, че французина е карал много добре.

Re: 24-те часа на Льо Ман

МнениеПубликувано на: Съб Юни 11, 2011 18:18
от ivozet
Жестока катастрофа на Алан Макниш!

Изображение