Здравейте, аз съм любител на мотоспорта като цяло, но някои техники ги използвам за по-безопасно каране. Въпроса ми е за работата с волана - държа си ръцете на 9 и 3 часа, но когато по средата на завоя се наложи да навия повече волана какво трябва да се прави за да е правилно? Предварителния захват изглежда правилното решение според мен, когато не познавам добре завоите, но тук искам да ви питам как е правилно да се прави предварителния захват, понеже видях 2 типа, най-вероятно и двата се използват, но ще се радвам да ми обясните.
Първата картинка е тази:
- steering_right_hander_1.gif (6.12 KiB) Прегледано 7730 пъти
Според нея, това е разположението на ръцете за десен завой - лявата ръка седи в противоположна позиция на дясната в положение 1 и 7ч. - така ли трябва да се влиза в завоя двете ръце да са една срещу друга?
Другия вариант който срещнах е:
- steering_preparing_for_right_turn.jpg (18.47 KiB) Прегледано 7730 пъти
- steering_right_turn.jpg (18.54 KiB) Прегледано 7730 пъти
При последната техника - пак за десен завой, виждам че човекът премества само дясната си ръка преди да влезе, а лявата остава в позиция на 9ч. Та така, това ми е питането как се прави предварителен захват, когато не познаваме завоя и какво правим ако в стандартна 9/3 позиция, се наложи да навиием още волана.