от ICE__MAN » Нед Мар 16, 2008 21:00
Чета и се чудя дали да се смея или да рева. Това била менте, онова било незнам си кво а Motul i Yacco са най-яките масла. Тук имам чувството, че 2/3 са рекламни лица на едната марка, а останалите на другата. От 6 години се занимавам с търговия на масла и най-хубавото масло, което ще ви препъръчат в сервиза е това, което имат или ако са няколко марки, то това от което взимат най-голяма отстъпка. Омръзна ми да ме убеждават разни мои клиенти как еди кое си било менте, къде бутилирали от нашето, как пък някое си друго били го развалили и т.н. Това какво си сипал на твойта кола не означава, че става за всяка друга. Уж сте технически грамотни, разберете че не става всичко навсякъде. За целта има каталози, справочнци, изисквания и т.н. Това, че сега маслата са с високи класове е хубаво, ама ако карате кола отпреди 10-15 години тия изисквания не ги е имало...пример, ако на капачката на някой Опел има класове по API SF/SG за бензиновите мотори, то сега се произвеждат масла с класове SJ, SL, SM. Е хубаво де ама си купуваш една кола нов внос /90% италианка/ с черен като катран мотор отвътре и на незнайно колко стотин хиляди км и се почва едно горене, едно трошене на мотор и после маслото било виновно, да ама не. Купуваш си чисто нова кола и тогава може да се сравнява. Понагоре прочетох за сравнение между Мобил и Тотал и как Мобил бил с 3 пъти по-добри показатели след определен пробег. Въпрос 1...При едни и същи условия ли беше експлоатиран автомобила с двата вида масла...сезон, начин на каране, градско или извън, товарене, запрашеност на пътищата, НАФТА, много е важно каква и откъде и колко е сярата в нея...Съмнявам се. За тая цел има стендове за да се идиализират условията и да няма субективни фактори. Въпрос 2 Дали от Ситроен не са правили подобни изследвания и ще продават по-кофти продукт....о да, за да си продават разервните части повече. Съмнявам се да си позволят този лукс. Въпрос 3 Защо някои хора не си дават сметка кога и как шофират и какъв е стилът им на каранер естествено, че ще ти гори масло, ако си винаги във ``фаза рали`` или маслото ще го натовариш много повече ако караш винаги над 120-130 и при какви обороти работи мотора и при какви при чичото дето се кара с 90-100 км/ч. В който и технически каталог да влезете на завод производител на автомобили има ДОПУСТИМИ стойносте за разход на масло, което не се счита за техническа неизправност.
Много често вече може да видите немски масла на цената на българските, аз се питам друго.. Дали БГ продукта и толкова натоварен в цената или ония са супер евтини и как това масло произведено в Германия със заплатата на немския работник, с платените данъци, с транспорта до тук, с печалбата на вносителя идва на цената на нашето, дали това, което пише на етикета отговаря с действителността - страна производител, красове, одобрения и т.н. Твърде е възможно и всичко да е наред, но само рекламата и името на големите марки ли вдига цената или има и друго.
Прочетох някъде в темата, че Кастрол от Метро не бил същия като на друго место.... А какъв е???? Ми същия си е само дето в Метро го взимат от вносителя на такава цена, че незнам дали си имате идея. Тия от големите хипермаркети искат да им караш стоката на такава цена, че едва ли не да станат съдружници на вносителите...ама не е луд тоя дето яде баницата, нали? Шел били пълно менте... и кой изкара химичен анализ да го дакаже???? Никой лаладжийски истории.
Ще се радвам някой технически и химически грамотен да обясни каква роля изпълнява молибденовия бисулфит /или сулфат незнам и аз кое е правилно/, че го има само в масла на Лики Моли и защо никой друг не го слага.
Аз карам с Арал и лични и служебни коли, забележки никакви. Немски продукт на цената на аналозите си в класа. Никога не бих оплюл някоя марка масло дакато не го изпробвам на свой гръб, но масово хората се ръководят от цената или приказките на някой дето даже и цвета на тубата незнае какъв е за марката, която хвали или плюе...а търговеца или монтьора в сервиза...ми той ще ви налее това, от което ще спечели най-много да не би да му пука за вас или колите ви.
И не забравяйте, че маслото е кръвта на вашия автомобил, сменяйте го по предписание за изминати км или ва 1 календарна година