от PlamenVFTS » Чет Мар 15, 2007 10:00
Понеже искаш да чуеш някакво мнение за програмата, която си направил ще си позволя да напиша няколко неща.
Първо ти си използвал метода на Гриневицки, който датира от началото на миналия век и това са първите опити за теоретично моделиране на работния процес в двигателите с вътрешно горене. Това е метод, който е разпространен във всички учебници и се учи както в техникумите така и в висшите учебни заведения. Да метода е идеален за направата на дипломни и курсово работи, но с него не могат да се правят абсолютно никакви задълбочени изследвания на процесите поради това, че голяма част от показателите на работните процеси се избират без да се отчита влиянието на голям брой фактори. Ето например коефициентът на пълнене в тези зависимости е функция само на три неща загубата на налягане по време на пълнене, степента на подгряване на работното вещество и коефициента на остатъчни газове в цилиндъра, като от своя страна първите два параметъра си ги избираме по собствено усмотрение, а третия изчисляваме при чисто идеализирани условия. Така, че коефициентът на пълнене не ни носи никаква информация за начина на протичане на газообменните процеси, той по ниакакъв начин не зависи от безкрайно много фактори като моментите на отваряне и затваряне на клапаните, законите за тяхното движени, газодинамичните процеси в пълнителната и изпускателната система, изпарението на горивото и др. В крайна сметка подобен алгоритъм може единствено да ни покаже какви стойности са необходими примерно за коефициентът на пълнене за да може нашия двигател да има еди какви си показатели.
Дадох за пример коефициентът на пълнене защото той най-пълно олицитяорява недостатъка на метода, но по същия начин стоят нещата и с протичането на горивния процес.
Така, че ако се синтезират нещата може да се каже, че методът не може да се ползва за изчисляване на работния процес в двигателя, а само показва глобални зависимости с безкрайно много взаимосвързани неизвестни в тях.