Lubo написа:Преди време имаше интерес от клиент при мен за И20 А/6 за местна хомологация.След ходене в ИНД Комерс разбрах,че този производител няма нищо,ама нищо за тази кола.Чичко Гугал ме насочи към Австралия / Нова Зеландия и някакво местно изчадие.Момчетата се бутат в Р2 класа,но местната федерация е пуснала реверанс с килата за самоделките в този клас - 750 кг
и от тук идваше заблуждението ,че тези младежи са направили нещо супер и са конкурентни с европейските Р2-ки.
.
Пратиха ми регулацийте:
- Тегло от 1.4 до 1,8 обем --> 970кг. ако си с предно предаване или 920кг. за задно
- Тегло от 1,8 до 2,0 обем --> 1050кг./1000кг.
ОБАЧЕ, Джаза си е двулитров напрактика Р3 (европейска група) 250 коня. Маздата 1.8 "правен някакси" до около 200
)). Тук е заблуждението. Двулитрови са, не 1,6
Хем знаех за това "творение" на Ломбардинците, но все ми е останало в главата, че са 1.6, а те са два литра. Реално единственото което са направили италианците е, да сложат пистовият мотор на Муген ( с които те няма абсолютно нищо общо) в Джаз. Оттам нататък австралийците правят всички настройки "от-до", защото се кара само на макадам.
При Мазда е по-интересно. Уж били с "правен" мотор от 1.8 литрова база, а крайната мощност била около 200 коня. И въпреки това с аконкурентни на Джаза. В дебюта си тази година се класирали 2-ри от 12 коли в групата и 3 Джаза. Отделно на последното състезание миналата седмица ( ако съм разбрал правилно) първия ден имали проблем с колектор, но втория дали стабилни първи времена в 6 от 9 отсечки. Това е похвално понеже като отбор са били на светлинни години от парите, базата и тестовете на местните от Хонда.
И цената - около 100.000 австралийки долара за Джаз и 60.000 за Мазда 2
!!!