Koreeca написа:Прочетох в сайта ба БФАС изискванията, но не разбрах следните неща:
1. Аз искам да карам Лада (2105), но не намирам фирма която призвежда роубар за Лада, съответно трябва да търся удостоверени от БФАС и ФИА лица, да ми конструират клетка и да ми я монтират в колата? А после при оглед от БФАС и ФИА те имат право да не я одобрят?
2. С гореспоменатата кола ще участвам в групи клас 1.6 (не знам кой са точно групите
), но ако сложа турбо или компресор, имам ли право да участвам в същия клас или отивам в по голям клас?
1. - Ролбара ти го прави удостоверено лице на БФАС и БФАС след това ще ти издаде паспорт за Ладата. Всякакви други лични разработки върху направата на ролбара ще ти доведат главоболие пред техническата комисия при издаването на паспорта.
2. - В рали ще участваш в клас Хистори ако я направиш по оригиналната й хомологация, а ако промениш нещо си група Х клас 2 (Х2). В планинско си Х2. В "писта" си група SUPER (т.е. най-ниската)
Ако сложиш турбо ще трябва да умножиш кубатурата си по 1,7 и отиваш в клас над 2000 кубика (Х4) за планинско и рали, а за писта ще си група МАКСИ. Не съм запознат все още дали група Хистори (по оригиналната хомологация на Ладата) важи и за планинския и за "пистовия" шампионат.
edit: Прочетох - Хистори го няма в класиранията на планинско и писта?!?
И друго. Класа и групата, примерно Х2 ти се записват в паспорта и могат да бъдат сменяни веднъж годишно с нова паспортизация.