Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Календар

Дискусия за Българския Шампионат по Рали-Крос

Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Календар

Мнениеот antovi53second » Съб Дек 21, 2013 16:22

КАЛЕНДАР 2014
19-20 Април - БОЖУРИЦА
03-04 Май - МАДАН
17-18 Май - МОНТАНА 1
07-08 Юни - РАЗГРАД
21-22 Юни - ЛОВЕЧ
23-14 Август - КРИВОДОЛ
27-28 Септември - МОНТАНА 2
11-12 Октомври - ПЛЕВЕН
Иван Живков Rh A+
Audi Coupe quattro 2.0 16v Turbo
Аватар
antovi53second
 
Мнения: 73
Регистриран на: Съб Дек 21, 2013 15:52
Име: Теодор Иванов

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот yamaha-racing » Съб Дек 21, 2013 22:09

Това добре,само не разбрах какво ще бъде новото разпределение на класовете и групите???

http://www.bfas.bg/naredba2014/NAREDBA_ ... 132320.pdf
yamaha-racing
 
Мнения: 47
Регистриран на: Нед Мар 03, 2013 11:10
Име: Е.Минчев

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот racing_87 » Съб Дек 21, 2013 22:50

Като гледам си е същото само при пистаджиите има промени. Иначе вече лицензите са за отделни дисциплини, който иска да кара повече +60лв. на дисциплина.
ПОЖАРНИЯRACINGTEAM
Иван Живков Rh A+
Audi Coupe quattro 2.0 16v Turbo
Аватар
racing_87
 
Мнения: 70
Регистриран на: Сря Дек 09, 2009 20:36
Местоположение: Монтана
Име: Петър Владимиров

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот Andrey13 » Пон Дек 23, 2013 19:54

racing_87 написа:Като гледам си е същото само при пистаджиите има промени. Иначе вече лицензите са за отделни дисциплини, който иска да кара повече +60лв. на дисциплина.

Напротив! Аз бих ви приветствал като добре дошли на всички в група Е :D. Не са само ясни класовете. Но ще има и клас до 1000 куб/см. Търсете двигатели от Трабант....има ги още :mrgreen:
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот brachev » Вто Яну 14, 2014 02:15

Andrey13 написа:
racing_87 написа:Като гледам си е същото само при пистаджиите има промени. Иначе вече лицензите са за отделни дисциплини, който иска да кара повече +60лв. на дисциплина.

Напротив! Аз бих ви приветствал като добре дошли на всички в група Е :D. Не са само ясни класовете. Но ще има и клас до 1000 куб/см. Търсете двигатели от Трабант....има ги още :mrgreen:



Ще изглежда интересно до някое субару или ауди...
Аватар
brachev
 
Мнения: 3
Регистриран на: Пон Дек 23, 2013 17:25
Име: Борислав Рачев

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот Andrey13 » Вто Яну 14, 2014 19:24

brachev написа:
Andrey13 написа:
racing_87 написа:Като гледам си е същото само при пистаджиите има промени. Иначе вече лицензите са за отделни дисциплини, който иска да кара повече +60лв. на дисциплина.

Напротив! Аз бих ви приветствал като добре дошли на всички в група Е :D. Не са само ясни класовете. Но ще има и клас до 1000 куб/см. Търсете двигатели от Трабант....има ги още :mrgreen:



Ще изглежда интересно до някое субару или ауди...

Именно! Трябва да е интересно. Това че карат заедно всички няма как да се избегне освен да отпадне общото генерално класиране и да има две....до 1600 и над1600 както е в Автокроса. Тогава ще стане интересно, особено при "батковците" които ще се изтрепят още на туровете. :D и на финала я останали 2-3ма здрави. Но определено така дербито ще е по съществено и реално е....и интересно.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот Гетов » Чет Яну 23, 2014 14:45

Колеги, Публикувам ПРОЕКТО ПРАВИЛНИК ЗА РАЛИ КРОС ЗА 2104 г.

СПЕЦИАЛЕН ПРАВИЛНИК
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА РАЛИ-КРОС
( !!!! ПРОЕКТ !!!! )
Рали Кросът е скоростно състезание, което се провежда на лицензирано кръгообразно трасе със смесена повърхност.

ГЛАВА І - ПРОГРАМА

Състезанието РАЛИ КРОС „ М…..А”, ще се проведе на :Ден, дата, месец, година, час, в гр.(с.)………..,

Оповестяване на регламента и приемане на заявки
Оповестяването на регламента за състезанието се публикува на сайта на БФАС, най-малко 20 дни преди датата на провеждане.
Откриване на записванията започва на: Ден, дата, месец, година, час. (препоръчителен срок 20 дни преди проявата)
Краен срок за заявяване : Ден, дата, месец, година, час. (препоръчителен срок – три денонощия преди проявата.)
Публикуване на заявките : Ден, дата, месец, година, час. (препоръчителен срок – две денонощия преди проявата, заявките да се публикуват на сайта на БФАС.)

Административна проверка
(упоменава се мястото на което ще бъде извършена проверката )
Събота ..............., дата,месец, година, час

Техническа проверка на автомобилите
Събота ..............., дата,месец, година, час

Първо заседание на спортните комисари
Събота................, дата,месец,година, час

Публикуване на списък с допуснати автомобили
Брифинг със състезателите и оповестяване стартовия списък за първа тренировка
(присъствието на брифинга е задължително за всички допуснати състезатели, отсъстващ състезател се наказва с глоба 100 лв. която се заплаща преди първата свободна тренировка, в противен случай състезателят не се допуска до участие)
Събота..............., дата, месец, година, час

Свободна тренировка
Събота............... , дата,месец,година, час

Официална тренировка
Събота................, дата,месец,година, час

Начало на първи квалификационен тур
Събота................, дата, месец, година (час за първи квалификационен тур се обявява след приключване на официалната тренировка)



Второ заседание на спортните комисари и публикуване на стартов списък за втория състезателен ден
Събота................, дата, месец, година, час – (до 30 минути след приключване на последната серия на първи квалификационен тур)

ОФИЦИЛАНО ОТКРИВАНЕ НА СЪСТЕЗАНИЕТО
Неделя...................., дата,месец,година, час, място
(ПРИСЪСТВИЕТО НА ОТКРИВАНЕТО А ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТ ВСИЧКИ СЪСТЕЗАТЕЛИ, облечени в състезателни костюми. Участник, не явил се на официалното откриване с наказва с глоба 100 лв. и същата се заплаща преди началото на втори квалификационен тур.)


Начало на втори квалификационен тур
Неделя...................., дата,месец,година, час (часът се оповестява на откриването)

Начало на трети квалификационен тур
Неделя, …………, дата,месец,година, час - (до 20 минути след финала на втори тур)

Трето заседание на спортните комисари и публикуване на стартов списък и час за първия старт от финалите
Неделя, ………… дата,месец,година, час

Финали
Неделя, …………, дата,месец,година, час- ( до 30 минути след приключване на квалификационните турове)

Четвърто заседание на спортните комисари
Неделя, …………, дата,месец,година, час- (веднага след последния финал)

Награждаване
(Процедурата по награждаване започва веднага след последния финал, без да се чака 30 минутния срок за подаване на протести. Всички състезатели, класирали се за награждаване, се явяват лично на почетната стълбица лично, облечени в състезателните си костюми. За неявяване на церемония по награждаване, на не явил се състезател се анулират постигнатите резултати от даденото състезание)



ГЛАВА ІІ - ОРГАНИЗАЦИЯ
Член 1.
1.1. Рали-Крос се организира в съответствие с Международния спортен кодекс/МСК/,
Наредбата на БФАС за съответната година, специалния правилник за Рали-Крос и
допълнителния правилник на състезанието.
1.2.Организационен комитет:
(Имена и членове;
Адрес и телефонен номер на постоянния секретариат.)
1.3.Официални лица:
(изброяват се имената и длъжностите на официалните лица)
- Председател на Спортни комисари:
(име, презиме, фамилия)
- Спортни комисари:
(име, презиме, фамилия;
име, презиме, фамилия)
- Наблюдател на БФАС:(име, презиме, фамилия)
- Директор на състезанието: (име, презиме, фамилия)
- Рейс-директор: (име, презиме, фамилия)
- Зам.директор на състезанието: (име, презиме, фамилия)
- Секретар на състезанието:(име, презиме, фамилия)
- Председател на Техническа комисия:(име, презиме, фамилия)
- Технически комисари:
(име, презиме, фамилия;
име, презиме, фамилия)
- Отговорник по време измерване и обработка на резултатите:
(име, презиме, фамилия)
- Отговорник по сигурността:(име, презиме, фамилия)
- Главен лекар: (име, презиме, фамилия)
- Отговорник за връзка със състезателите: (име, презиме, фамилия)
- Отговорник за връзки с пресата: (име, презиме, фамилия)
- Съдии на трасето: (име, презиме, фамилия) ???? има ли смисъл да се упоменават тука????

1.4.Официално информационно табло:
Посочват се местата на които се намира
ГЛАВА ІІІ - ОБЩИ УСЛОВИЯ
Член 2
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
2.1. Това състезание важи за:
- Националния шампионат по Рали-Крос за пилоти на БФАС, притежаващи лиценз ТИП „А”, валиден за 2014 г.

2.2 Организаторът на състезанието е длъжен 20 дни преди старта на състезанието да разгласи програмата му

Член 3
ОПИСАНИЕ НА ТРАСЕ:
Разположение (място)
Дължина на обиколка (метри) от 950 до 1400 м ???какво правим с дължината на Криводол???
Дистанция???минимална и максимална???
Ширина при старта (метри) до 14.5 м
Максимална ширина (метри) 25 м
Минимална ширина (метри) 10м
Състав: (Всяко трасе трябва да има настилка – земя и (или) макадам – минимум 35% и асфалт – максимум 60%)
Наклон: (не повече от 10%)
Първият завой трябва да е на минимум 100 м. от стартовата линия и да е с радиус
максимум 25 м. и минимална ширина 12 метра

Скица на трасето, включваща разположение на съответните постове.
Член 4
РАЗРЕШЕНИ АВТОМОБИЛИ:

4.1. В Националния Шампионат по Рали – Крос се допускат автомобили от гр. А, гр. N, гр. R, гр.Е, съгласно чл.34 от Наредбата за Провеждане на Автомобилни Състезания на БФАС за 2014 г.
4.2. Паспортизирането на автомобилите се извършава целогодишно, съгласно уаловията на чл.32 от Наредбата на БФАС за 2014 г.
4.3. БФАС въвежда следните ТРИ СЕРИИ за участие в състезания по Рали Крос, като всички автомобили в отделните серии се състезават САМО за Генерално Класиране в съответната серия:
4.3.1 СЕРИЯ 1 – Автомобили от гр, А, N, R, E1, с работен обем ДО 1600 куб.см., с атмосферно пълнене и един задвижващ двигателен мост, с минимално тегло за 1400 куб.см от 780 кг и минимално тегло за 1600 куб.см. от 850 кг. – всички се състезават САМО за генерално класиране.
4.3.2.СЕРИЯ 2 - Автомобили от гр, А, N, R, E1, с работен обем ДО 2000 куб.см., с атмосферно пълнене и един задвижващ двигателен мост, с минимално тегло от 900 кг.
В тази серия се допускат автомобили от СЕРИЯ 1, по желание на даден пилот, като това се заявява още на административния преглед, – всички се състезават САМО за генерално класиране.
4.3.3. СЕРИЯ 3 - Автомобили от гр, А, N, R, E1 и Е2-SH с атмосферно или принудително пълнене, с един или два задвижващи двигателен моста, с минимално тегло съгласно изискванията на ФИА за съответната група – всички се състезават САМО за генерално класиране.

Член 5
ДОСПУСНАТИ СЪСТЕЗАТЕЛИ И ВОДАЧИ:
Всички водачи и състезатели притежаващи лиценз за съответната година.
Член 6
МОЛБИ ЗА УЧАСТИЕ – ЗАЯВКИ
6.1. Всяко лице, което желае да участва в състезанието трябва да изпрати заявка в секретариата преди определения в Глава I срок.
6.2. Всяка промяна в заявката за участие може да се извърши единствено до административния преглед.
6.3. Двойни стартове не се разрешават! Всеки автомобил е с по един пилот и нито един пилот не може да се състезава с повече от един автомобил по време на проявата.
6.4. Организаторът си запазва правото да откаже право на участие на даден пилот
съгласно Международния спортен кодекс и Правилника за Провеждане на Рали - Крос
6.5. Максимален брой на заявени (определя се от всеки отделен организатор).
??? Критерий за допускане на състезатели при по-голяма бройка???
6.6. С поставянето на подписа си върху формуляра – заявка, участника и членовете на неговия екип се задължават да спазват клаузите на настоящия правилник и спортните норми определени в Наредбата на БФАС за съответната година и МСК.





Член 7
ТАКСА ЗА УЧАСТИЕ
(съобразно Наредбата на БФАС за съответната година, препоръчителна такса участие – 100 лв.)

7.1. Заявката за участие няма да бъде уважена без платена такса участие.
7.2. Такса участие ще бъде върната:
- в случай на отказ за участие от страна на организатора;
- в случай, че състезанието не се проведе.
Член 8
ЗАСТРАХОВКИ
Задължителна застраховка “Гражданска отговорност” за нанесени щети на трети лица, валидна за автомобилни състезания съгласно изискванията на застрахователните компании и БФАС.
Член 9
ДОПУСТИМИ ПРОМЕНИ
9.1. В съответствие с Международния спортен кодекс не трябва да бъде нанасяна поправка в допълнителния правилник след началото на състезанието, освен по решение на спортните комисари поради непреодолими обстоятелства или мерки за безопасност.
9.2. Всяка допълнителна информация ще бъде доведена до знанието на участниците посредством номерирани бюлетини с означена дата, които ще бъдат неразделна част от допълнителния правилник. Тези бюлетини ще бъдат залепени в секретариата, на специално обозначените места или директно връчвани на участниците.
9.3. Спортните комисари са изцяло упълномощени да вземат всякакъв род решения отнасящи се до непредвидени случай в настоящия правилник.

ГЛАВА IV – КОНТРОЛ
Член 10
АДМИНИСТРАТИВНА ПРОВЕРКА
10.1. Всички участници или техния официален представител трябва да се представят заявка /автомобил,дивизия,АСК,пълен адрес, телефон, факс, имейл/ в посочения срок.
10.2. Проверката включва преглед на документите, клубни и лични лицензи (издадени от БФАС за право на участие), годишен и пред състезателен медицински преглед, застраховка, шофьорска книжка с контролен талон или валиден акт.
10.3. Заявката трябва да е съгласувана с клуба на водача, съгласно изискванията
на БФАС и МСК.
10.4. Максималният брой участници /водачи/ ще се определя от допълнителните
правилници на организаторите на състезанията. ???? ако има повече???критерий за допускане???
10.5. Измененията в правилника се обявяват в информационните бюлетини,номерирани
и с посочена дата. Те са неразделна част от правилника на състезанието. Тези
изменения и допълнения се оповестяват в секретариата- постоянното седалище на
състезанието и на информационните табла.
Член 11
ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД НА АВТОМОБИЛИТЕ
11.1. Всеки автомобил участващ в състезанието трябва да бъде представен на технически преглед на (дата............... от ............... часа до ............. часа, дава се гратисен период до 15 минути след определения час, за закъснели състезатели, без да се налага глоба) в съответствие с предварително изготвен график.
Всеки състезател, закъснял за техническия преглед, може да премине през него, само с разрешение на Директора на състезанието, след като заплати съответната глоба (до 15 мин. – 20 лв.; до 30 мин – 50 лв. и до 60 мин – 100 лв.) След този срок, организатора има право на ОТКАЗ

11.2. Всеки автомобил, който не отговаря на изискванията за безопастност няма да бъде допуснат да стартира.
11.3. Шум: за всички автомобили е поставена граница от 100 дб, измерена с шумомер, настроен на главно “А” и “бавно”, поставен на 45º ъгъл спрямо ауспуха и на разстояние 50 см от него при работещ на режим на двигателя на 3500 об./мин.
(В случай, че терена е бетон или друг подобен резониращ материал на съответната площ трябва да бъде поставен килим).
11.4. Състезателите имат номера съобразно общото Генерално класиране за всички дивизии от предходната година. Състезателният номер на всеки автомобил да бъде сложен по един от всяка страна. Минималната големина на цифрите да бъде 28 см, а дебелината 5 см. Белият фон да е широк най-малко 50 см и висок 38 см. Над и под него едно пространство със същата широчина като правоъгълен фон и височина 12 см е предоставено на разположение на организаторите да го използват за рекламна цел.
11.5. Допълнителни проверки могат да бъдат провеждани във всеки един момент на състезанието.
11.6. Водачите трябва да се представят на техническия преглед в едно с автомобила си, състезателен екип – пълен комплект, отговарящ на изискванията по ФИА ( за национални състезания се разрешава използването на екипировка с изтекла хомологация до 5 години, но в добре запазен вид.)

ГЛАВА V – ПРОТИЧАНЕ НА СЪСТЕЗНИЕТО
Член 12
ТРЕНИРОВКИ
Свободната и официалната тренировки са задължителни.
Организаторът определя реда за стартиране в тях – първо автомобили от серия 1, после автомобили от серия 2 и на края автомобили от серия 3
12.1. Свободна тренировка
Организаторът определя броя на обиколките като те не могат да бъдат по-малко от 4 (четири). Всеки водач трябва да направи поне една обиколка.
12.2. Официална тренировка - първо автомобили от серия 1, после автомобили от серия 2 и на края автомобили от серия 3

Организаторът определя не по-малко от 4 /четири/ обиколки. Всеки водач трябва да има поне една завършена и измерена обиколка. За подреждане в квалификациите се взема най-добрата обиколка.
12.3. Водачите стартират в тренировките индивидуално през интервал от 5-6 сек.
12.4. Водачите не стартирали в официалната или свободната тренировка могат да бъдат допуснати в квалификациите по изключение и само с решение на спортните комисари по предложение на директора.
Член 13
КВАЛИФИКАЦИИ
13.1. Стартът е групов, не по-малко от четири автомобила застават в една линия.
13.2. Квалификационните турове са по три за всяка серия автомобили. Във всеки от квалификационните турове участват най-малко четири автомобила и максимум пет автомобила подредени в една линия.
ПЪРВИ ТУР: Подреждането е от официалната тренировка, най-доброто
време избира стартова позиция
ВТОРИ ТУР: Подреждането е от класирането в първи тур, най-доброто
време избира стартова позиция
ТРЕТИ ТУР: Подреждането е от класирането във втория тур , най-
доброто време избира стартова позиция
Подреждането на квалификационните турове е както следва:
ПЪРВА СЕРИЯ (автомобили до 1600 куб.см.): 1, 2, 3, 4 , след това 5,6,7,8 и т.н. до изчерпване броя на автомобилите от серия 1, като стартират в обратен ред – от по-бавни към по-бързи.
ВТОРА СЕРИЯ (автомобили до 2000 куб.см.): 1, 2, 3, 4 , след това 5,6,7,8 и т.н. до изчерпване броя на автомобилите от серия 1, като стартират в обратен ред – от по-бавни към по-бързи.
ТРЕТА СЕРИЯ: (автомобили над 2000 куб.см.): 1, 2, 3, 4 , след това 5,6,7,8 и т.н. до изчерпване броя на автомобилите от серия 1, като стартират в обратен ред – от по-бавни към по-бързи.

Общата дължина на пробяганото разстояние трябва да бъде минимум 4 /четири/
обиколки и максимум 6000 м.
13.3. Всички квалификационни турове се измерват, като най-бързият пилот от всеки тур получава 1 точка, следващият 2 точки и т.н. Пилотът получил най-ниската сума от точки в два квалификационни тура, ще заеме най-добрата позиция във финал А, за своята СЕРИЯ. Следващият поред ще заеме втора позиция в редицата и т.н. Единствено пилотите, които са участвали в тура и са постигнали време получават точки. До финалите ще бъдат допуснати единствено тези пилоти, които са участвали в два тура и са постигнали време.

Член 14
ФИНАЛИ
14.1. Ще се провеждат по ДВА финала, за всяка от СЕРИИТЕ, в които ще участват 11 автомобила. Петимата най-добри пилоти получили най-минималните суми от точки в два от квалификационните турове за съответната серия ще бъдат допуснати до финал А; следващите, заели позицията от 6 до 11 ще бъдат допуснати до финал B. Първият от финал В ще бъдат допуснати до финал А за всяка от сериите.
Максимално време между финалите 10 мин. .

Общата дължина на пробяганото разстояние трябва да бъде минимум 5 /пет/обиколки и максимум 8000 м.
14.2. Когато двама пилоти са получили равен брой точки за допускане до финал пилота постигнал по-добро време в един от зачитаните квалификационни турове има предимство за допускане на финала.
14.3. В случай когато пилота не може да заеме мястото си на старта на един от финалите, то мястото му остава свободно и не може да бъде заето от друг автомобил и пилот.
14.4. Подреждането на финалните серии е по схема 2 – 2 – 2 .

Член 15
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
15.1. Стартовата процедура започва с показване на табло “5 секунди”. След това стартът се дава чрез изключване на червената светлина.
На стартовата линия трябва да има електронна система и винаги трябва да има граница от 15 см (+/- 2 см) между електронната система /или стартовата линия / и автомобила.
Времето ще се отчита електронно до стотна от секундата.
Стартът се дава след като се задейства системата за откриване на фалстарт.
15.2. Фалстарт
Фалстарт е налице, когато даден автомобил прекоси своята стартова линия преди да е изключена червената светлина и това ще се оповести с мигаща жълта светлина.
Стартът ще бъде даден само след включването на системата за откриване на фалстарт.
като на всяка редица се назначават допълнително съдии за установяване на фалстарт,
В случай на фалстарт състезанието се спира и се започва нова стартова процедура. При фалстарт, стартовата светлина се блокира автоматично и се задейства мигаща жълта светлина, съответният водач се предупреждава за полученото наказание съгласно чл.16 от настоящия правилник и стартовата процедура започва отново.
Ако водач направи втори фалстарт, не му се разрешава стартиране.Така той
отпада от този квалификационен тур, а ако това се случи във финал той ще бъде класиран последен в този финал, пред не стартиралите в същия финал.
Спортните комисари могат да използват всякакви видео или спомагателни средства, за да вземат решение. Спортните комисари могат да отхвърлят решение на съдиите.
15.3. При отпадане на два автомобила в една и съща обиколка за класиране се взема предвид преминаването им на старт-финалната линия в предходната обиколка или
съобразно тяхното разположение върху стартовата решетка,ако те са напуснали по време на първата обиколка.
15.4. Пилот, който излезе извън трасето, четирите колела преминат наказателния маркьор и той печели от това предимство, ще бъде наказан от спортните комисари. Използва се определен минимум от наказателни маркьори за очертаване на трасето.
15.5. Сигнализиране с флагове
Флаговите сигнали трябва да бъдат съобразени с изискванията на Приложение Н на МК, ,със следните изключения:
Жълтият флаг /флагове/ се показва само на един пост, непосредствено преди инцидента /препятствието/ . След флага водачите нямат право да изпреварват докато не подминат напълно мястото на инцидента, за което е показан този флаг, без да има зелен флаг при тази ситуация.
Черен и бял флаг се показва със стартовия номер. Показването на черен и бял флаг означава, че пилота чийто номер е показан ще бъде обект на разследване.
Черният флаг се показва едновременно с пано с размер 80 х 60 см в светло-отражателен цвят на който има стартов номер. Ако на даден пилот се покаже черен флаг по време на даден тур, той следва незабавно да се върне в бокса; по време на финал той трябва да се върне в Парк ферме или в друго място, упоменато в допълнителния правилник..
Причината за прибягването към черен и бял флаг и/или черен флаг трябва да се потвърди по писменно на пилота от Директора /рейс-директора/ на състезанието.

Член 16
НАКАЗАНИЯ
Следващият списък с примери не е окончателен; последната дума в тази област принадлежи на спортните комисари на състезанието
Нарушение наказание

01. Заявка на автомобил,неотговарящ на изискванията на Чл.4 - отказан старт;
02. Отсъствие на валиден лиценз - отказан старт;
03. Отсъствие на разрешение на Националната спортна власт - отказан старт;
04. Неплатена такса за заявката - отказан старт;
05. Не представяне на необходимите документи - отказан старт;
06. Автомобили, не съответстващи на изискванията на ФИА и БФАС за безопасност и на този Специален правилник - отказан старт;
07. Представяне на технически преглед след крайния срок - парична глоба;
08. Закъсняване на стартовата площадка в тура,ако рейс-директора на състезанието
реши,че това препятства изпълнението на тура - изкл.от тура.
09. Отсъствие на идентификационни означения, поставени от техническите комисари - изключване от състезанието;
10. Преместване на маркерите на трасето или каране извън него с цел печелене на време - изключване от тура;
11. Фалстарт в квалификациите
- при първи фал старт 5 сек. наказание
- при втори фал старт отпадане от
квалификационния тур
Финал
- при първи фал старт стартира последен в
в този финал
- при втори фал старт класира се последен в
този финал преди
не стартиралите в него
12. Непозволено махане на тежестта в сравнение с установената на техн. преглед
-отстраняване от състезанието
13. Мерки за безопасност на водача, несъобразени със специфичните изисквания, констaтирани по време на състезанието - отстраняване от състезанието
14. Нарушаване на правилата на закрития парк - отстраняване от състезанието.

Освен това Спортните комисари по собствена преценка или по предложение на Директора и Рейс-директора на състезанието, могат да вземат решение по всяка непредвидена в регламента точка и да налагат подходящи наказания според критериите на МСК, Наредбата за организиране и провеждане на състезания на БФАС за съответната година, специалния правилник за провеждане на Рали Крос.

ГЛАВА VI – ЗАКРИТ ПАРК – РЕЗУЛТАТИ – РЕКЛАМАЦИИ
Член 17
ЗАКРИТ ПАРК
След всяка финална серия автомобилите приключили участието си отиват директно в официалния закрит парк, където ще останат най-малко в продължение на 30 мин. след оповестяване на резултатите от състезанието. В тази зона е забранено да се извършват каквито и да е ремонти на автомобилите и зареждане. Нарушаването на режима в закрития парк води до изключване.

Член 18
РЕЗУЛТАТИ
Резултатите от всеки тур ще бъдат оповестени на участниците след получаване на всички резултати. Схемата на финала ще бъде изложена преди самия старт. Всички резултати ще бъдат излагани на определеното информационно табло.
Член 19
19. ПРОТЕСТИ - ЖАЛБИ
19.1.Всички протести се подават в съответствие с МСК. Протестите се подават в писмена форма и се връчват на Директора на състезанието или неговия заместник, а в тяхно отсъствие – на който и да е от спортните комисари, заедно със сумата предвидена в Наредбата за организиране и провеждане на състезания за съответната година. Ако
протестът налага демонтиране и монтиране на различни части на автомобила , протестиращият трябва да внесе депозит съобразно Наредбата за съответната година.
19.3.Състезателите имат право да обжалват , както е посочено в МСК.
ГЛАВА VII – НАГРАДИ И КУПИ

Член 20
НАГРАДИ
Връчването на наградите ще се състои (ден, дата, месец, година, час и място) Наградите се връчват в съгласно Наредбата за организиране и провеждане на състезания на БФАС за съответната година.
ГЛАВА VIII ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Член 21. Организаторът си запазва правото при възникване на непредвидени обстоятелства да отложи или отмени състезанието.
Член 22. Организаторът не поема никаква отговорност към водачите или трети лица за щетите и загубите причинени пряко или непряко от водачите или техните автомобили.Тази отговорност се носи от непосредствените причинители.
Настоящият специален правилник е приет от УС на БФАС на 23.04.2013 г
Последна промяна Гетов на Чет Яну 23, 2014 15:17, променена общо 1 път
Аватар
Гетов
 
Мнения: 707
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 15:44
Местоположение: Ботевград
Име: Георги Гетов

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот Гетов » Чет Яну 23, 2014 14:46

Колеги, всякакви предложения по Правилника, изпращайте на имейл:
prosystem3@botevgrad.com
в срок до 30.01.2014 г
Аватар
Гетов
 
Мнения: 707
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 15:44
Местоположение: Ботевград
Име: Георги Гетов

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот yamaha-racing » Чет Яну 23, 2014 20:57

На първо бегло четене не виждам смисъла в тези серии.То автомобили от групи А, гр. N, гр. R и Е1,май няма,всичко е Е2-SH т.е. оставаме си като преди в една серия всички само, че с едно награждаване за 30-40 коли.
yamaha-racing
 
Мнения: 47
Регистриран на: Нед Мар 03, 2013 11:10
Име: Е.Минчев

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот Гетов » Чет Яну 23, 2014 21:29

yamaha-racing написа:На първо бегло четене не виждам смисъла в тези серии.То автомобили от групи А, гр. N, гр. R и Е1,май няма,всичко е Е2-SH т.е. оставаме си като преди в една серия всички само, че с едно награждаване за 30-40 коли.

Не колега, трябва да прочетеш по-внимателно:
4.3. БФАС въвежда следните ТРИ СЕРИИ за участие в състезания по Рали Крос, като всички автомобили в отделните серии се състезават САМО за Генерално Класиране в съответната серия:
4.3.1 СЕРИЯ 1 – Автомобили от гр, А, N, R, E1, с работен обем ДО 1600 куб.см., с атмосферно пълнене и един задвижващ двигателен мост, с минимално тегло за 1400 куб.см от 780 кг и минимално тегло за 1600 куб.см. от 850 кг. – всички се състезават САМО за генерално класиране В СЕРИЯ1.
4.3.2.СЕРИЯ 2 - Автомобили от гр, А, N, R, E1, с работен обем ДО 2000 куб.см., с атмосферно пълнене и един задвижващ двигателен мост, с минимално тегло от 900 кг.
В тази серия се допускат автомобили от СЕРИЯ 1, по желание на даден пилот, като това се заявява още на административния преглед, – всички се състезават САМО за генерално класиране за СЕРИЯ 2
4.3.3. СЕРИЯ 3 - Автомобили от гр, А, N, R, E1 и Е2-SH с атмосферно или принудително пълнене, с един или два задвижващи двигателен моста, с минимално тегло съгласно изискванията на ФИА за съответната група – всички се състезават САМО за генерално класиране за СЕРИЯ 3

За да е по ясно добавих текста в червено.
Това означава, че ще има три Генерални класирания съответно за трите серии, като на финала на състезанието ще има наградени само 9 човека - Съответно първите трима за СЕРИЯ 1, първите трима за СЕРИЯ 2 и първите трима за СЕРИЯ 3
Аватар
Гетов
 
Мнения: 707
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 15:44
Местоположение: Ботевград
Име: Георги Гетов

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот yamaha-racing » Съб Яну 25, 2014 10:43

Да тука се разбира,че идеята е да има три серии,но никъде не може да се прочете правилника за група "Е". От от това което мога да прочета е,че група Е1 са хомологирани автомобили по изискванията на ФИА,а Е2 са свободните,разделени в три категории.
Другото е,че този правилник е преписан директно от пистовия шампионат,което категорично не съвпада с Раликроса,тук задвижване 4х4 според мен е задължително и за трите серии,все пак се кара предимно в пепеляк ,кал и чукари.
yamaha-racing
 
Мнения: 47
Регистриран на: Нед Мар 03, 2013 11:10
Име: Е.Минчев

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот Andrey13 » Нед Яну 26, 2014 20:10

Лелеее ще стане трета световна! :D Абе като ще е същото като на писта да караме 2 официални и после три финала и готово. Да гледате как се надбягва стадо от кози, магарета, камили, коне и слонове :D. Допълнителния правилник се пише именно, защото защото трасетата са различни и съответно и автомобилите. Просто смешно е и е ясно че Митко Илиев, Маршавелов, Царски и др. няма да дойдат да ги нацеди някоя лада :D Всички коли от раликроса са Е. И преди съм го казвал. Напоследък дойдоха и по-истински коли, но се видя на какво заприличаха към края на шампионата. Всички сме толкова различни че трябва да минат години, за да се модифицират, но след като се реши накъде и как да стане това. Два месеца преди старта си е извращение. Но по същество. Да речем всички са Е. Навсякъде класовете са според обема на двигателя. Факт неоспорим. После следват групи. Ето това трябва да се дискутира. Колко групи и колко класов е да има в група. Това съобразено като начало със съществуващите автомобили в шампионата а не с някакви благопожелания и букви от азбуката, които просто при нас липсват.
Според мен 4 класа в 2 групи.
до 1400
до 1600
до 1800
над 1800
всички да са с два двигателни моста. Кара се предимно на земя.
Ако иска някой да отдели 4х4 да има отделни класове за тях с отделно класиране за да не пречат на останалите.
Всъщност какво пречи да си е по старому само всички да са Е. Ние искахме миналата година да сме Х1 ама не ни дадоха. За килограмите си има таблица на ФИА за гр.Е и не редно да се пипа там, защото е измислена от специалисти. Ние типично по български все нещо ще окепазиме. Айде нема нужда.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот Баба Яга » Нед Яну 26, 2014 21:29

Това, че всички са група Е - ясно. А това, че при вас, за първата група от предложеният нов правилник реално няма автомобили не е ли изпреварващо времето си нововъведение? Или вече има нужните броики хомологирани автомобили, които ще карат Е1? Ако вече са закупени такива хомологирани автомобили каква марка са и къде са подготвени? По въпроса за килограмите споменатите цифри са постижими за скоростно рали с ЖП локомотиви. Но сигурно по стара БГ традиция вносителя на проекта е забравил да спомене, че става въпрос за нова дисциплина, организирана съвместно с ПЖИ и имаща за цел да популяризира ЖП транспорта сред подрастващите.
Баба Яга
 
Мнения: 3
Регистриран на: Нед Апр 22, 2012 21:16
Име: Красимир Минчев

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот Гетов » Нед Яну 26, 2014 22:55

Група Е1са автомобили имащи, а също така и имали хомологация, която както в нашия случай е изткла за повечето коли. Ако пък реши да дойде кола от Гр.А примерно, трябва ли да е върнем???? Естствено че не!!!, Това означава, че не е за дължително, като е опоменато в правилника, че се допускат коли от А,N, R, че е задължително да са само такива!!!! Може и такива, но може и автомобили с изтекла хомологация - автомобили КОИТО СА ИМАЛИ ХОМОЛОГАЦИЯ НЯКОГА.
Така, че колегите с автомобили с мотоциклетни двигатели, като представят била някога валидна хомологация на такава концепция автомобил,каквато е е тяхната доработка, никой не може да им забрани да се запишат в сътветната серия.
Важно е да се има предвид и :

Технически правила за FREE FORMULA (група Е)
Чл.1. Общи
Разрешава се организирането на спортни състезания, отворени за други
състезателни превозни средства, различни отдефинираните в групите от приложениеJ.
Всички спесификации отнасящи се до автомобилите и в частност ограничението на обем на двигателя са изцяло в компетенцията на промоторите и те трябва да решат и спесифицират огрниченията в допълнителния регламент на състезанието, които при всички случаи трябва да бъдат одобрени от националната спортна власт, отговорна пред FIA.
Дефиниция/допустимост
Автомобилите, отнасящи се до категория I (вж. Чл.251-1.1) трябва да са
в съответствие с хомологационните критерии на един от следните текстове за хомологационни правила на FIA и техните оригинални структури (шаси/купе) трябва да могат да се идентифицират по всяко време.

Идеята на правилника , в каквато и форма да се приеме, да е валиден поне 5 г напред, така, че всеки да знае в дългосрочен план какво и как да подготвя. Естествено, че в първия момент ще има сърдити, но ако те са двама..не е логично да настроим 38 по 2 автомобила ..Май обратното е по-реално.
Относно 4х4 няма как да стане всички да са 4х4 , щото никак не е възможно това, Тук по-възможното, което може да стане, е в средната серия да се допуснат всички автомобили до 2000 кубика, атмосверни, с един или два двигателни моста, рестриктирани през килограми, за да има ДЕРБИ ( не лимонада, а състезание)
Аватар
Гетов
 
Мнения: 707
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 15:44
Местоположение: Ботевград
Име: Георги Гетов

Re: Нацuонален Ралuкрос Шампuонат 2014 - Новuнu,Слухове,Кале

Мнениеот yamaha-racing » Пон Яну 27, 2014 09:10

Колега,каква е разликата на мотоциклетния двигател с автомобилния???
Дали е някаква извънземна космическа технология та се плашите толкова много???
Кой са тези хомологирани автомобили,като 90% от колите са сглобки,който фабрично нямат такива модификации,което автоматично изключва хомологацията или ще гледаме хомологацията на част от възлите в колата????
Какаво ще правиме с ВАЗ 2101,2105 и 2107 с 1600кубиков двигател??? в коя група ще карат???
Какво ще правиме също така с голф 2 синхро с 2000кубиков двигател,като той никога не е монтиран на това купе????

Или пак правилата ще се четат половинчато на кои както му изнася???
yamaha-racing
 
Мнения: 47
Регистриран на: Нед Мар 03, 2013 11:10
Име: Е.Минчев

Следваща

Назад към Български Шампионат по Рали-Крос

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron