Планинско Своге 18-19 юни 2011, Нац. ш-т III кръг

Дискусия за Българския Планински Шампионат

Re: Планинско Своге 18-19 юни 2011, Нац. ш-т III кръг

Мнениеот beta_racing » Чет Юни 30, 2011 10:21

Много интересно станало в тази тема :lol: :lol: Красимир много хубаво каза, че досега хората не знаеха кое каква дисциплина е и се бъркаха, като с след това, с "две-три думи" се опитваха да "поспорат" :mrgreen: с хора от форума, ама никога не е било да започнат и да убеждават и поучават кое как е в ... "ралитата" :mrgreen:

Виж сега, Vinchenzo 8) Искрено се надявам, че не си писал тук след последните постове само защото си нямал време, а не поради това, че си се засрамил или събираш сили за нови "убеждения" към вече отговорилите ти :lol: Асен ти е обяснил по много хубав начин неговия опит, така че много добре прочети мнението му (ако трябва не само веднъж) и се замисли, а не бъди кон с капаци (без да се обиждаш, разбира се), както вече беше оприличен :wink:

Аз искам да вмъкна само едно нещо, за да разбереш напълно къде ти е грешката (а и не само на теб). Грешката ти е, че под думата "рали" ти имаш предвид именно "автомобилно състезание". Точно погрешното тълкуване на това словосъчетание ("автомобилно състезание") непременно и само като "рали" е основната грешка, която от много години се прави в България и която се разпространява най-вече от медиите. Много е лошо, че именно медиите са превърнали думата в "рали" в нарицателно за "автомобилно състезание". Това е все едно за спорим, че на детските пелени трябва да им казваме "памперси" или пък, че на копирните машини трябва да им казваме "ксерокси" :mrgreen: Но да не се отнасям от темата... :P
Няма за какво да ти се сърдим на теб, че не правиш разликата между "рали", "планинско" или пък някоя друга дисциплина на автомобилния спорт :wink: Може би само малко сме ти се посмели или пък леко сме ти се ядосали не на друго, а на магарешката ти упоритост да ни "убеждаваш" кое как е като имена в автомобилните дисциплини :wink:

И в този ред на мисли, да кажеш, че рали и планинско са едно и също, и да ни убеждаваш в това, е все едно аз да кажа, че тази гума, до която си се снимал на аватара, не е от състезателен автомобил, а е дървено колело от каруца - и двете (и гумата, и колелото) са все кръгли и все се въртят, нали :wink:

И така, да си продължа мисълта от по-горе - грешното схващане на автомобилните състезания като "ралита" вече го изяснихме защо е :wink: Нека оттук нататък да знаеш, че "Своге" е автомобилно състезание от дисциплината "планинско", а (ти даде сам този пример) "България" е автомобилно състезание от дисциплината "рали". Каква е разликата между двете ли? Може би разликата между гумата, до която си се снимал, и колелото от каруца, което дадох като пример по-горе, е по-малка :wink: :wink: :lol: Сега веднага ти изреждам основните разлики (а знай, че има още ... стотици, които няма как да напиша тук :roll: 8)).

Рали: екипажът в колата се състои от пилот и навигатор (всички знаем какво прави навигаторът, така че... :wink: а да не се окаже, че ти не знаеш :roll: :lol:); самото състезание има определен маршрут, който трябва да се покрие от всички екипажи; към маршрута има както преходи, където състезателните коли трябва да се движат по ЗДП като всички други МПС-та, така и няколко на брой различни трасета, наричани "специални етапи", които са затворени за движение и представляват това, което се разбира като състезателна част на ралито; отделно, в повечето случаи, тези специални етапи се карат повече от веднъж (зависи от програмата на всяко състезание, която е строго индивидуална само за него, а на всичкото отгоре /в 99% от случаите/ е различна всяка година); ралито може да бъде в един, два, три, четири дни (зависи от "ранга" му); има часови контроли, преминаването през които трябва да стане в точно определено от организатора време за всеки екипаж; понякога (в наши времена почти липсват) има и транзитни контроли, през които просто трябва да се регистрира преминаване (сиреч, там време не се гони, но ако не минеш оттам "става лошо" :wink:); има сервизна зона, на чиито вход и изход също има часови контроли, а отделно тя е подредена по точно определен начин (говоря за техническата зона, парка за прегрупиране, маркирането на гуми, презареждането); преди ралито се прави опознаване на специалните етапи от екипажите (пак по определена от организатора програма и след раздаване на пътни книги на екипажите), а в самите дни на състезанието няма "тренировки" (както във Ф1, например) на единия ден и състезание на другия - в ралитата направо започват да карат по маршрута и карат до край :D Мисля, че повече няма смисъл да се изброява, въпреки че има още страшно, повярвай ми, страшно много неща!
Планинско: екипаж там няма - пилотът е сам; състезанието се състои от само едно трасе; след като всички състезатели преминат през него, с автомобил на организатора се извеждат (обратно по него) до старта, в близост до който се намира сервизната зона, която няма часови или транзитни контроли (не само в сервиза, а и в цялото състезание), няма зона за презареждане и изобщо - всичко е доста по-свободно в сравнение с рали дисциплината; първият ден се ползва за тренировка, а на втория ден се провежда самото състезание; отделно, в зависимост от дължината на трасето, то се кара различен брой пъти - в повечето състезания в България, в деня на тренировките има 3 манша, от които не всички са задължителни, но все пак трябва да запишеш поне едно време (за да имаш правото караш на другия ден), а в деня на състезанието - 2 манша (и двата са абсолютно задължителни, за да се оформи класирането); много по-лесна организация; в 99% от случаите няма закрит парк между двата дни (в рали дисциплината е абсолютно задължителен), а в случите, в които има (да кажем, Планинско Кюстендил), не е задължителен; няма пътни книги; като цяло техническите изисквания към колите са много по-"отпуснати", като разбира се, не се прави (или поне не би трябвало да се прави) компромис относно безопасността (като при ралитата). И още много, много неща!

Надявам се (ако имаш достатъчно сиво вещество, без да ме разбираш погрешно :wink:), че вече си поне малко по-наясно, че между рали и планинско няма допирни точки освен това, че се карат състезателни коли по път и че кара човек :mrgreen: В крайна сметка точно затова са и автомобилни състезания, но от различни дисциплини - в случая едното е "рали", а другото "планинско"! Сега стана ли ти ясно?

А що се отнася до коментара ти "Затова няма да има повече WRC в България" ще те помоля да се въздържаш от подобни глупости, защото още не си дорасъл КАТО ОПИТ да говориш за WRC и защо нямало да го има, тъй като съм абсолютно наясно (съдейки по, меко казано, простотиите, които пишеш :mrgreen:), че си нямаш хал-хабер от организацията на такова мероприятие, защото, ако знаеше поне една частичка от организацията или ако разбираше поне малко от рали спорт (вече наистина говорим за рали :mrgreen:), нямаше да си позволиш да кажеш такова нещо...моля те, повярвай ми :wink: И отново ще те призова да не се обиждаш!!! :wink: Просто се позаинтересувай и прочети малко, за да разбереш колко забавен си ни изглеждал отстрани :wink:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Планинско Своге 18-19 юни 2011, Нац. ш-т III кръг

Мнениеот Ferjancz » Чет Юни 30, 2011 10:37

Ейййй Дамянски, неизневряващ на стила си - дълго, подробно и изчерпателно отговаряне, чак ти се чудя. Ама евала де, че след толкова години на дъвчене и предъвкване на едно и също, имаш нервите да обясняваш за пореден път от къде се пуска топлата вода !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Планинско Своге 18-19 юни 2011, Нац. ш-т III кръг

Мнениеот Vinchenzo » Чет Юни 30, 2011 10:44

първият ден се ползва за тренировка, а на втория ден се провежда самото състезание

На Планинско Своге, тренировките и състезанието бяха в един и същи ден!

"Затова няма да има повече WRC в България"

Организацията ако беше на ниво, нямаше родните ни пилоти да се опитат да стартират с гуми BFGoodrich например.

Пределно ясно е, че в ралито има различни дисциплини, като Планинско, Писти и т.н. и всичко това е РАЛИ с РАЛИ Автомобили!


Явно заменям думата "автомобилно състезание'' с думата ''Рали''. Благодаря на beta_racing за мнението, което написа!

Насмяхте ли се ? :?
Изображение
Citroen Racing Team
Аватар
Vinchenzo
 
Мнения: 49
Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 10:54
Местоположение: Munchen, Deutschland
Име: Георгиев

Re: Планинско Своге 18-19 юни 2011, Нац. ш-т III кръг

Мнениеот beta_racing » Чет Юни 30, 2011 11:03

Vinchenzo написа:
първият ден се ползва за тренировка, а на втория ден се провежда самото състезание

На Планинско Своге, тренировките и състезанието бяха в един и същи ден!

"Затова няма да има повече WRC в България"

Организацията ако беше на ниво, нямаше родните ни пилоти да се опитат да стартират с гуми BFGoodrich например.
Това, че състезанието тази година се проведе в един ден, беше по обективни причини. За миналогодишното издание няма да коментирам. Планинските състезания се провеждат в два дни по правилник :wink:

А за гумите на Рали България 2010...там темата е доста дълга и широка. Никой не се е "опитвал" да стартира с гуми, различни от изискванията. Просто имаше едни устни уговорки и едни простотии. Както и да е :wink:
А като говорех за организация на WRC в предното си мнение, нямах предвид точно нашето рали, а говорих за организацията по принцип. На мнение съм обаче, че навсякъде могат да се намерят кусури просто защото всичко зависи от много хора и не може всеки да си свърши работата перфектно (ако щеш дори и по обективни причини), това е :wink: Ама дай първо да научим основни неща и тогава да търсим "нередности". Защото е по-лесно второто, а когато се прави от некомпетентни хора е и комично :wink:



Ferjancz написа:Ейййй Дамянски, неизневряващ на стила си - дълго, подробно и изчерпателно отговаряне, чак ти се чудя. Ама евала де, че след толкова години на дъвчене и предъвкване на едно и също, имаш нервите да обясняваш за пореден път от къде се пуска топлата вода !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Поне гледам, че го хвана срам човека и сега ще има върху какво да се замисли и "пообразова" малко :wink: Разбира се, мненията преди моето също са помогнали наравно с него, някой да не си помисли, че ги изключвам :wink: :mrgreen:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Планинско Своге 18-19 юни 2011, Нац. ш-т III кръг

Мнениеот Vinchenzo » Чет Юни 30, 2011 11:19

Повярвай ми срам нямам :mrgreen:
Изображение
Citroen Racing Team
Аватар
Vinchenzo
 
Мнения: 49
Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 10:54
Местоположение: Munchen, Deutschland
Име: Георгиев

Re: Планинско Своге 18-19 юни 2011, Нац. ш-т III кръг

Мнениеот beta_racing » Чет Юни 30, 2011 11:20

Vinchenzo написа:Повярвай ми срам нямам :mrgreen:
Толкова по-зле за теб :lol:
Приключвам темата, но ще продължавам да се смея, а вярвам, че няма да съм само аз :wink:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Планинско Своге 18-19 юни 2011, Нац. ш-т III кръг

Мнениеот burban » Пет Юли 15, 2011 21:27

Vinchenzo написа: ............. РАЛИ :mrgreen:


Vinchenzo, от тебе по-голем идиот несъм срещал от доста време! СПРИ СЕ!!!! :roll:
burban
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Мар 19, 2011 14:22
Име: Петър Димитров

Предишна

Назад към Български Планински Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта