Кандидат за "форлойфер" ???

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот Мартин Сурилов » Пет Фев 27, 2009 18:48

MIROSLAV MARINOV написа:Та мисълта ми беше ,че ако искам да съм състезател и мога да си позволя да наема кола,то ще е в съответната група в ралито.Иначе не бих имал достатъчна мотивация .Дори класирането ми да не е добро,ще се види реалното положение.Просто настройката и концентрацията при двата вида каране е съвсем различна.
И все пак успех на всички които са избрали този начин.Това си е лично решение.

Това имам в предвид. Форлойферите обикновено са момчета, които нямат пари за наеми, нямат пари и за рали школи и т.н. Всеки знае, как става с пари, но в България нещата винаги са били по-различни.
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот damon » Пет Фев 27, 2009 19:27

MIROSLAV MARINOV написа:Аз също бих помогнал на някой организатор като карам такава кола ,ако не мога да участвам в ралито.И сигурно ще я подкарам по здраво,но със съзнанието че съм организатор и ако се наложи ще спра някъде ,където има опасно застанали хора за да ги предупредя.


Замисляйки се сега не мога да си преставя Ян Копецки на Рали Барум 2008 със Шкодата и Маркус Гронхолм миналта година на Португалия да спират да препупреждават зрители! Разни ралита, разни хора, разни идеали, разни форлойфери... Зависи от гледната точка. Кой, с каква кола и за какво е там като форлойфер... :wink:
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот plm » Пет Фев 27, 2009 20:02

damon написа:...
Замисляйки се сега не мога да си преставя Ян Копецки на Рали Барум 2008 със Шкодата и Маркус Гронхолм миналта година на Португалия да спират да препупреждават зрители! Разни ралита, разни хора, разни идеали, разни форлойфери... Зависи от гледната точка. Кой, с каква кола и за какво е там като форлойфер... :wink:

Така е! Даваш за пример изявени състезатели в ...сериозни ралита. А не кандидат-състезатели. И другото-на истинските състезания има организация и... охрана/не от полиция/ в отсечките. А всичко това е свързано.
Но, си прав, че разбиранията са много различни.
Сега си спомням, че на Хеброс още на естакадата паднаха големите брони на Хондата.
Такива са разбиранията на организаторите, на кандидатите за тази работа,...
Това е.
Последна промяна plm на Пет Фев 27, 2009 20:24, променена общо 1 път
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пет Фев 27, 2009 20:22

Много точно казано Пламене.
Деймъне,в тези ралита известните пилоти ,участващи като форлойфери са рекламните леца на състезанието.Тяхната задача е това.Пък и публиката като знае ,че форлойфер е световния шампион няма нужда да бъде предупреждавана.Тя просто ще чака да премине световния шампион,независимо с какъв номер и каква кола.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот Мартин Сурилов » Пет Фев 27, 2009 20:39

Това с гоненето на зрители и т.н. си е изцяло работа на S-ките. Форлойферът трябва да мине по вече готовото за старт трасе със напълно състезателно темпо, като окончателна проверка на всичко и според мен, колкото повече газ даде, толкова по-добре ще си свърши работата.
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот plm » Пет Фев 27, 2009 22:12

Тези коли са част от организацията на състезанието.
Доколкото знам последните години на Сливен с тези коли караха Славчо Христов, Тихомир Златков...
И не е имало проблеми с тях.
Би трябвало организатора да им плати. Както платиха на Грьонхолм миналата година в Португалия.
А това мнение...
то е различно разбирането.
Това с гоненето на зрители и т.н. си е изцяло работа на S-ките. Форлойферът трябва да мине по вече готовото за старт трасе със напълно състезателно темпо, като окончателна проверка на всичко и според мен, колкото повече газ даде, толкова по-добре ще си свърши работата.
Това с гоненето на зрители и т.н. си е изцяло работа на S-ките. Форлойферът трябва да мине по вече готовото за старт трасе със напълно състезателно темпо, като окончателна проверка на всичко и според мен, колкото повече газ даде, толкова по-добре ще си свърши работата.
Последна промяна plm на Съб Фев 28, 2009 06:38, променена общо 1 път
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот motolud » Съб Фев 28, 2009 01:23

[quote="Мартин Сурилов"]Това с гоненето на зрители и т.н. си е изцяло работа на S-ките. Форлойферът трябва да мине по вече готовото за старт трасе със напълно състезателно темпо, като окончателна проверка на всичко и според мен, колкото повече газ даде, толкова по-добре ще си свърши работата.[/quote]
напротив!! с нашето минаване трябва да се наредят зрителите. Някои помни ли какво стана на Сливен тая година на разклона на Молова гора???на левия които има и фракция идвахме на пълна газ от долу и 20 човека решиха да пресичат точно пред нас и господ ни помогна да не ги изпотрепаме. Всеки мисли за състезателите а за нас никои защо ??? ние на релси ли се движиме или сме богове??? Друг е въпроса че когато предупредих организатора че сирената на 0 не работи никои не ми обърна внимание. ама ако беше станала белята щяха ни питат а сирена защо нямахте???Форлойферите са между чука и ноковалнята . На Меча поляна трябваше да слезна за да накарам пияните да се дръпнат че на тая фракцияя мамоооо.Форлойферите в цивилизораните държави според мен трябва да са брандирани в лепенки на организатора които да си рекламира ралито и спонсорите които помогат на ралито. Все пак нали са представители на организатора и е хубаво да направят малко и атракция за публиката но не и да прекаляват с атракциите :)
И какво повече да Ви кажа за форлойферите и тяхните задължения човека от ФИА дойде даде ни списък със задачите ни учете ни научихме изпитани и ни пожела успех .Кой какво мисли за форлойферите си е лично мнение но има правилник които го решава това нещо :)
Аватар
motolud
 
Мнения: 67
Регистриран на: Чет Юли 21, 2005 20:20
Местоположение: на софия
Име: Галин Гетов

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот Vlahov-Motor-Sport » Съб Фев 28, 2009 12:12

Нека и аз кажа две приказки,На повечето е ясно каква функцията на Форлоифера,Просто сядаики зад волана на този автомобил изпьлняваики определена задача трябва да намериш баланса за себе си,Хем да свьршиш работата за която си там, а тя е доста отговорна ,И да покараш в реални условия но наи вече да си доставиш удоволствие.Мисля че всички занимаваики се сьс този спорт го правим за това,ИЛИ ГРЕША? :roll:
Аватар
Vlahov-Motor-Sport
 
Мнения: 225
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 18:43
Местоположение: софия
Име: Трифон Влахов

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот fan73 » Съб Фев 28, 2009 13:59

motolud написа:
Мартин Сурилов написа:Това с гоненето на зрители и т.н. си е изцяло работа на S-ките. Форлойферът трябва да мине по вече готовото за старт трасе със напълно състезателно темпо, като окончателна проверка на всичко и според мен, колкото повече газ даде, толкова по-добре ще си свърши работата.

напротив!! с нашето минаване трябва да се наредят зрителите. Някои помни ли какво стана на Сливен тая година на разклона на Молова гора???на левия които има и фракция идвахме на пълна газ от долу и 20 човека решиха да пресичат точно пред нас и господ ни помогна да не ги изпотрепаме. Всеки мисли за състезателите а за нас никои защо ??? ние на релси ли се движиме или сме богове??? Друг е въпроса че когато предупредих организатора че сирената на 0 не работи никои не ми обърна внимание. ама ако беше станала белята щяха ни питат а сирена защо нямахте???Форлойферите са между чука и ноковалнята . На Меча поляна трябваше да слезна за да накарам пияните да се дръпнат че на тая фракцияя мамоооо.Форлойферите в цивилизораните държави според мен трябва да са брандирани в лепенки на организатора които да си рекламира ралито и спонсорите които помогат на ралито. Все пак нали са представители на организатора и е хубаво да направят малко и атракция за публиката но не и да прекаляват с атракциите :)
И какво повече да Ви кажа за форлойферите и тяхните задължения човека от ФИА дойде даде ни списък със задачите ни учете ни научихме изпитани и ни пожела успех .Кой какво мисли за форлойферите си е лично мнение но има правилник които го решава това нещо :)
Мисля,че гоненето на зрителите трябва да се извършва от S-ките,защото ако 0-те спират на всеки завой където има зрители на опасни места то тогава както каза преди това някой,Льобчо може да ви изпревари и да финишира преди 3-мата форлойфери докато вие си подреждате зрителите :) :lol: :D
fan73
 

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот NIKI WRC » Съб Фев 28, 2009 15:02

Бях свидетел на разклона на Молова Гора.... Всичко ми се преобърна.. Хората решиха че коли няма и трябва да отидат до колите си... Незнам как 0-лата не ги истрепа :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Хемингуей е казал: Има три спорта: бикоборството, алпинизама и автомобилизама, всичко останоло са игри. :lol:
Аватар
NIKI WRC
 
Мнения: 243
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 08:55
Местоположение: Сливен
Име: Николай Неделчев

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот Мартин Сурилов » Съб Фев 28, 2009 18:33

Е то пред всяка кола може да прибяга малоумен зрител. Това, че се е случило пред форлойфер си е абсолютно частен случай. И как се решава проблема с такъв зрител - завързва ли се? Той човека си е свободен да скочи, пред която кола си иска. Не случайно форлойферите са и състезателни автомобили с всички мерки за безопасност - защото се движат със състезателно темпо.
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот Ogi_sh » Съб Фев 28, 2009 18:56

Функцията на форлойфера не е да слиза и да се разправя,за това има S-ка!Функцията на Форлойфера е само една!-Да подготви зрителите за СЪСТЕЗАТЕЛНИТЕ автомобили които ще минат съвсем скоро,както и да се изпробва времеизмервателната техника!Форлойфера трябва да се движи със Бързо и Динамично темпо,почти както състезателните автомобили...Защо екипажите са екипирани с Екипи ,каски,колани и т.н. ако ще спират до всяка пиянка и ще се кара със 60кмч....!?
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот motolud » Съб Фев 28, 2009 19:19

Ами Оги брат кво да ти кажа за нас не беше особенно добре някои да седи на треакторията ти със камера на стойка и да зяпа през визиора. Доста лудо ми се вижда и точно поради тази причина имахме разправия с тях. А когато българския фен си повиши култура тогава няма да има нужда и С ките да спират и да предупреждават хората. Тъпо е наистина ама си е факт ни не знаеме да се пазиме и се си викаме на мен няма да се случи. Повече няма смисал да говоря щом вие си знаете какви да задълженията на форлойферите ок няма какво да ви кажа поне аз.
Аватар
motolud
 
Мнения: 67
Регистриран на: Чет Юли 21, 2005 20:20
Местоположение: на софия
Име: Галин Гетов

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот txl » Съб Фев 28, 2009 19:32

Понеже гледам големи спорове тука :) та да надникнем какво казва ФИА. Приложение Х (Хъ :) ):
5.4 SAFETY OF THE PUBLIC
...
5.4. 2 Control of Spectators
...
c) The Clerk of the Course should take into consideration the
recommendations of the Chief Safety Officer, as well as the
crews of the zero cars (and of the FIA Safety and Medical
Delegates if present) in order to ensure that a special stage
is cancelled if dangerous conditions exist.

В превод - "Директора на ралито трябва да вземе предвид препоръките на Chief Safety Officer [не съм сигурен как се превежда тази длъжност], както и на екипажите на "нулите" (както и на делегата по сигурността и Medical делегата, ако има такива) за да осигури, че ако съществуват опасни условия, етапът ще бъде отменен."
И още:
5.4.4 Zero Cars and Sweeper Cars
...
d) The drivers and co-drivers of the zero cars must have
considerable rally experience, enabling them to drive in
complete safety at moderate speeds, and should be able to
give the Clerk of the Course full information and comment
concerning the conditions along the route. Zero cars should
also check time clocks and the marshals’ familiarity with time
card procedures.

В превод - "Пилотите и навигаторите на "нулите" трябва да имат значителен рали опит, който да им позволява да карат с пълна безопасност при средна/умерена скорост и трябва да бъдат способни да дадат на директора на ралито пълна информация и коментари относно условията по маршрута. Също така "нулите" трябва да проверяват часовниците и готовността на маршалите за процедурите свързани с карнетите."
Така казват :)
http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/444721B41AF73C63C125747A0057AD6F/$FILE/L3_02%20Annexe%20H_Annuaire2009_22.12.08.pdf
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Re: Кандидат за "форлойфер" ???

Мнениеот ifcho » Съб Фев 28, 2009 20:03

Както обикновено - при нас всичко е наопаки.
Peugeot's technical sophistication and competitive success confirm my belief that the automobile's progress began with and remains the fruit of sports competition' Enzo Ferrari
Аватар
ifcho
 
Мнения: 309
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 18:07
Име: Ivailo Ivanov

ПредишнаСледваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron